خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای گیلان خبر داد

شناسایی 4 نفز از مزاحمان تلگرامی در رشت

ایرج محمدخانی از شناسایی چهار نفر از مزاحمان تلگرامی در رشت خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، ایرج محمدخانی ظهر امروز در جلسه انتظامی گیلان با اشاره به ارجاع سه فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب رشت مبنی بر مزاحمت از طریق تلگرام در این شهرستان اظهار کرد: ماموران پلیس فتا موضوع مذکور را پیگیری کردند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی گیلان بیان کرد: متهمان مذکور انگیزه خود را تسویه‌حساب شخصی و انتقام جویی عنوان کردند.

محمدخانی از شناسایی عاملان مزاحمت در پیام‌رسان موبایلی تلگرام با پیگیری‌های فنی پلیسی در رشت خبر داد و گفت: یک نفر زن به همراه سه نفر مرد با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.

محمدخانی حفظ حریم خصوصی افراد را خط قرمز پلیس خواند و بیان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شدند.

رئیس پلیس فتای گیلان در ادامه به ارجاع تعدادی پرونده مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی شهروندان در تلگرام اشاره کرد و خاطرنشان کرد: دو نفر از عاملان انتشار تصاویر خصوصی شهروندان گیلانی در تلگرام شناسایی شدند.

وی به ارجاع متهمان برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت اشاره کرد و یادآور شد: طبق ماده 16 فصل پنجم هتک حیثیت و نشر اکاذیب قانون جرایم رایانه‌ای، فردی که به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی فیلم، صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کرده و آن را منتشر کند به نحوی که موجب هتک حیثیت او شود به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا 40 میلیون ریال مجازات محکوم می‌شود.

وی متذکر شد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان موبایلی مراتب را به پلیس فتا اطلاع دهند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه متهمان مذکور با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: متهمان با توجه به مستندات دیجیتالی کشف شده، به بزه انتسابی خود اعتراف کردند.

کد خبر : ۳۵۲۰۰۲