خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان

خیریه‌ها بهترین نماد همدلی و هم‌زبانی اجتماعی هستند

یونس رنجکش گفت: خیریه‌ها و افراد خیر بهترین نماد همدلی و هم‌زبانی در حوزه اجتماعی هستند که تاثیر بسیاری در کاهش آلام و آسیب‌های اجتماعی دارند.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش امروز در مراسم افتتاحیه فستیوال نیکوکاری موسسه خیریه ایزد دوستان شمال اظهار کرد: برگزاری این‌گونه فستیوال‌ها نقش مهمی در همگرایی‌های اجتماعی دارند که به این واسطه می‌توان نسبت به رفع مشکلات اجتماعی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی بهتر استفاده کرد.

وی یادآور شد: یکی از نیازهای مهم جامعه امروز توانمندسازی مددجویان است که باید به جای عادت دادن به نیازمندان در دریافت کمک‌های مستمر به آن‌ها فرصت دهیم تا توانمند شده و روی پای خود بایستند.

به گفته رنجکش موسسات خیریه باید آرام آرام جامعه مددجویی را به خود بی‌نیاز کرده و در راستای افزایش توانایی و مهارت‌های آنان گام بردارند.

وی ادامه داد: جامعه ایرانی یک جامعه همراه و همدل و نیکوکار است که این نیکوکاران سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند و باید تلاش کنیم ضمن ارج نهادن به این سرمایه‌ها از مشارکت آنان در راستای توسعه اجتماعی استفاده کنیم.

 وی گفت: یکی از اهداف اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، برنامه‌ریزی در راستای توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد با هدف انتقال توانایی‌ها به جامعه هدف تحت پوشش خود است و در این زمینه کارگاه‌های مختلفی برگزار کرده است.

کد خبر : ۳۵۲۸۸۱