خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی گیلان مطرح کرد

باطل شدن کارت بازرگانی صادرکنندگان متخلف

رئیس اتاق بازرگانی گیلان گفت: از طرف بازرگانان ایرانی هیچ کالای ترکیه به نام ایران وارد گمرک روسیه نمی‌شود در غیر این صورت طبق مصوبه‌ای که داریم، تمام کارت‌های بازرگانی تجار باطل می‌شود.

به گزارش  ایلنا از رشت، هادی تیزهوش‌تابان صبح امروز در دیدار نشست با سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت، بیان کرد: گیلان از دیرباز ارتباط بسیار خوبی با روسیه داشته است.

این مسئول با بیان اینکه کالای ایرانی برای صادرات مدت‌هاست در گمرک آستارا با مشکلات مواجه شده است، گفت: برای کالای ایرانی گواهی فرم‌A صادر می‌شود و مراقب هستیم که کالای ترکیه برای صادرات به روسیه وارد کالای ایرانی نشود.

تیزهوش تابان درباره صادرات کالای ترکیه به نام ایران به روسیه، متذکر شد: از طرف بازرگانان ایرانی هیچ کالای ترکیه به نام ایران وارد گمرک روسیه نمی‌شود در غیر این صورت طبق مصوبه‌ای که داریم، تمام کارت‌های بازرگانی تجار باطل می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان با اشاره به اینکه کالای ایرانی سریع‌تر و سالم‌تر از آستارا به روسیه صادر می‌شود، یادآور شد: کامیون کالای صادراتی ایران از آستارا تا مسکو را سه روزه طی می‌کند و تمام اسناد مربوط به صادرات آن مورد تأیید است.

تیزهوش‌تابان افزود: گمرک ما اجازه صادرات کالای خارجی را نمی‌دهد.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان با بیان اینکه ارتباط بسیار خوبی بین گیلان و آستراخان روسیه وجود دارد، اظهار داشت: به‌زودی مجسمه عمرخیام در آستراخان روسیه نصب می‌شود.

وی تقویت زیرساخت‌های افزایش حجم تجاری با روسیه را مورد تأکید قرار داد و ادامه داد: مقرر شده تا ایران به عنوان یکی از کشورها به بازار روسیه ورود کند.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان از سرکنسول روسیه در رشت خواستار همکاری بیشتر در سهولت صدور روادید به این کشور شد و تصریح کرد: با توجه به شناخت روسیه از دریای خزر، می‌توانیم در زمینه پرورش ماهی در قفس با روسیه همکاری کنیم.

کد خبر : ۳۵۹۷۷۴