خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای گیلان خبر داد

آغاز ثبت‌نام هفدهمین مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری

مدیر کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای گیلان از آغاز ثبت‌نام هفدهمین مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، رحیم عطایی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز ثبت‌نام مسابقات هفدهمین مسابقات ملی مهارت، بیان کرد: هفدهمین مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه ثبت‌نام مسابقات مذکور آغاز شده است، افزود: مهلت ثبت‌نام برای حضور در این مسابقات تا 15 اردیبهشت ماه امسال است.

وی برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت را 25 اردیبهشت، مرحله استانی در هفتم و هشتم مرداد ماه و مرحله کشوری را نیمه دوم مهر ماه امسال عنوان کرد.

عطایی‌پور با اشاره به اینکه مسابقات ملی مهارت در 31 رشته برگزار می‌شود، بیان داشت: از این تعداد، پنج رشته شامل آکواترونیک، رباتیک، مکاترونیک، طراحی فضای سبز و ساخت و تولید به صورت تیمی برگزار می‌شود.

مد یر کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای گیلان تصریح کرد: برای رشته‌های ساخت و تولید و مکاترونیک داشتن شرایط سنی زیر 24 سال یعنی متولدین 11 دی ماه سال 70 الزامی است.

عطایی پور با تصریح بر اینکه در بقیه رشته‌ها متولدین 11 دی ماه 73 می‌توانند شرکت کنند، یادآور شد: جوانانی که حداقل شرایط لازم سنی را ندارند نمی‌توانند در مسابقات ثبت‌نام کنند.

به گفته مدیر کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای گیلان بر اساس آمار ثبت‌نام شهرستانی، مسابقات ملی مهارت در شهرستان‌های مربوطه برگزار می‌شود و افرادی که حد نصاب لازم را در این مرحله کسب کنند موفق به حضور در مرحله استانی می‌شوند.

عطایی پور مرحله مسابقات استانی ملی مهارت را به صورت عملی عنوان کرد و یادآور شد: در این سطح از مسابقات کسب حدنصاب 70 از 100 امتیاز لازم است و نفرات برتر در این مرحله به مسابقات ملی در نیمه دوم مهر ماه امسال اعزام می‌شوند.

وی سایت اینترنتی www.irantvro.ir و سایت مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای گیلان را برای ثبت‌نام در مسابقات مذکور اعلام کرد.

وی افزود: نفرات برتر در مسابقات ملی مهارت با برگزیدگان دوره قبل شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت به رقابت می‌پردازند و نفرات برگزیده به مسابقات جهانی در کشور امارات اعزام می‌شوند.

وی از خانواده‌ها، جوانان و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی گیلان خواست زمینه حضور در مسابقات ملی مهارت را برای استعدادیابی فرزندان خود و نیروی کار فراهم کنند.

به گفته مدیر کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای گیلان ، گیلان در شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت موفق به کسب یک مدال طلا، سه نقره و دو مدال با دیپلم افتخار شد و با کسب در مجموع 509.22 امتیاز در جایگاه ششم کشوری قرار گرفت.

کد خبر : ۳۶۰۴۴۷