خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان عنوان کرد:

مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست با اقتصاد مقاومتی

استاندار گیلان با انتقاد از رفتار سازمان حفاظت محیط زیست در مخالفت با اجرای پروژه‌های زیربنایی در کشور، گفت: رفتار سازمان مذکور مخالف اندیشه اقتصاد مقاومتی است و با آن مغایرت دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی امروز در جمع فرمانداران گیلان بیان کرد: پدافند زیستی برای ما اهمیت بسیاری دارد.

استاندار گیلان با انتقاد از رفتار سازمان حفاظت محیط زیست در مخالفت با اجرای پروژه‌های زیربنایی در کشور، خاطرنشان کرد: رفتار سازمان مذکور مخالف اندیشه اقتصاد مقاومتی است و با آن مغایرت دارد.

نجفی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید برای اجرای طرح‌ها اعتبار اختصاص داده و اما یک کارشناس سازمان محیط زیست با پروژه‌ای که 27 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، مخالفت کرده است.

نجفی در ادامه بر آموزش کشاورزان در جلوگیری از خسارت‌های احتمالی تأکید کرد و افزود: اینکه بگوییم در بخش کشاورزی تکلیف نداریم، غلط است.

استاندار گیلان، تدبیر و تمرکز اختیارات استانی را از برنامه‌های دولت خواند وگفت: عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست مغایر با تدبیر و تمرکز اختیارات استانی است.

نجفی، خواستار فعالیت اداره ترویج سازمان جهاد کشاورزی در آموزش کشاورزان به‌ویژه زیتون‌کاران برای مقابله با آفت مگس زیتون شد و بیان داشت: اکنون حضور کارشناسان سازمان مذکور برای آموزش کشاورزان کم‌رنگ است.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته برای مقابله با آفت زیتون با استان‌های مجاور هماهنگ بودیم، اما امسال تحرکی در این زمینه دیده نمی‌شود.

استاندار گیلان اذعان داشت: موضوع مذکور را فرماندار رودبار به بنده اعلام کرد اما سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه برنامه‌ای ارائه نکرده است.

وی استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد برای آموزش کشاورزان را مهم ذکر کرد و یادآور شد: یکی از فعالیت‌های زیبای سازمان حفاظت محیط زیست استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد است.

استاندار گیلان با اشاره به وجود 4 هزار و 300 نفر مهندس کشاورزی در گیلان، افزود: استفاده از فارغ‌التحصیلان مذکور برای اجرای پروژه‌های کشاورزی در استان حائز اهمیت است.

کد خبر : ۳۶۱۴۲۸