خبرگزاری کار ایران

دیدار خداحافظی سرکنسول جمهوری‌آذربایجان در تبریز با استاندار گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۴۳۹

سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز در پایان مأموریت 6 ساله‌اش در ایران با استاندار گیلان دیدار و با وی خداحافظی کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، امروز سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز در پایان مأموریت 6 ساله‌اش در ایران با استاندار گیلان دیدار و با وی خداحافظی کرد.

نجفی در این دیدار از تلاش‌ها و فعالیت‌های دیپلماتیک علی علیزاده در خصوص تحقق روابط دوجانبه‌ی بین ایران و آذربایجان قدردانی کرد.

نجفی با اشاره به فعال شدن کمیسیون اقتصادی 2 کشور پس از 10 سال گفت : روابط دو کشور همسایه در دولت تدبیر و امید رو به گسترش بوده است.

نجفی دیدارهای متعدد روسات دو جمهور را نشان دهنده‌ی عزم مشترک برای ارتقای روابط فی مابین دانست و گفت: تکمیل راه‌آهن رشت- قزوین به آستارا و اتصال راه‌آهن دو کشور از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در این زمینه کمک اساسی می‌کند.

سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز نیز در این دیدار با بیان اینکه استان گیلان برای جمهوری آذربایجان دارای اهمیت ویژه‌ای است از تلاش‌های استاندار گیلان برای گسترش این روابط تشکر کرد.

علی علیزاده با اشاره به اینکه سال قبل نجفی به باکو موفق بوده، گفت: استاندار گیلان تلاش‌های زیادی برای افزایش ارتباطات دو کشور انجام داده است.

وی با اشاره به برداشته شدن تحریم‌ها پس از برجام گفت: گسترش روابط با ایران از تأکیدات رئیس جمهور آذربایجان به وزارت‌خارجه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز