خبرگزاری کار ایران

هفته کارگر فرصتی برای بازشناسی ارزش‌های اجتماعی این جامعه است

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: هفته کارگر فرصتی برای باز‌شناسی ارزش‌های اجتماعی این جامعه است.

به گزارش ایلنا از رشت، امروز یونس رنجکش در جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته کارگر در استان گیلان بیان کرد: کارگران سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند که باید در حفظ وتکثیر این سرمایه‌ها بکوشیم، وی اضافه کرد هفته‌هایی که به هر مناسبت نامگذاری می‌شوند در واقع بهانه‌ای هستندبرای قرار گرفتن در کانون توجهات و از این طریق می‌توان نسبت به ترویج و احیای فرهنگ مربوطه کمک کرد.

رنجکش تصریح کرد: کارگران بخش مهمی از هویت اجتماعی ما هستندکه باید تلاش کنیم تا با درک بهتر جایگاه آنان در جامعه نسبت به ترویج فرهنگ احترام و ارج گذاری به آنان از اینجایگاه به نحو شایسته‌ای تقدیر شود.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اظهار کرد: یکی از ضرورتهای برگزاری جلسات حمایتی برای پاسداشت مناسبت‌ها همکاری و هماهنگی‌های بیشتر با دستگاههای مسئول است که امید واریم در هفته کارگر شاهد نقش آفرینی و همکاریهای بهتر دستگاههای اجرایی در ارج گذاری از این هفته و جامعه کارگری باشیم.

وی تاکید کرد: کارگران بعنوان بازوان کارآفرینی در توسعهاقتصادی نقش مهمی دارند که این نقش در سالی که بنام اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است باید پررنگ‌تر دیده شود.

در این جلسه مقرر گردید دستگاههای اجرایی و فرمانداری‌ها وشهرداریهای استان در راستای ارج گذاری به مقام والای کارگر نسبت به همکاری‌های لازم اقدام نمایند

اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی و راهپیمای روز کاگر از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کارگر در استان گیلان است که از ۵ الی ۱۲‌ام اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۶۴۰۴۹