خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

راه‌اندازی دو هزار طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در سال 95

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۱۶۱

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از راه‌اندازی دو هزار طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در سال 95 خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی یزدانی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه ایجاد رونق در بنگاه‌های کوچک و متوسط صنعتی و معدنی و طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی گیلان بیان کرد: امسال یک‌هزار طرح متوسط در استان‌های مختلف به چرخه تولید بر می‌گردد و این طرح‌ها به غیر از برنامه‌های معمولی است.

رئیس هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه برای هر کدام از واحدهای متوسط به طور میانگین سه میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی شده است، افزود: طرح‌های دارای تا 50 نفر اشتغال واحدهای کوچک تلقی می‌شود و از 50 تا 150 نفر متوسط است، اما به دلیل اینکه برنامه‌ریزی مرکز آمار ایران بر مبنای 100 نفر اشتغال محاسبه می‌شود، اشتغال 50 تا 100 نفر را طرح‌های متوسط برشمردیم و 100 نفر به بالا طرح‌های بزرگ تلقی شده است.

یزدانی، فعال کردن واحدهای متوسط مذکور را در قالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های فرماندهی این ستاد عنوان کرد و تصریح کرد: تعداد 350 طرح مذکور به طور کامل متوقف است و 650 واحد زیر ظرفیت فعالیت می‌کند.

وی از راه‌اندازی دو هزار طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در سال 95 خبر داد و افزود: به هر کدام از طرح‌ها دو میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و در مجموع 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های مذکور پیش‌بینی شده است.

یزدانی، اشتغالزایی طرح‌های مذکور را 184 هزار و 500 نفر عنوان کرد و بیان داشت: اشتغال مذکور به غیر از اشتغال ایجاد شده توسط طرح‌های موجود در حال احداث است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به طرح‌های فعال در داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی، بیان کرد: اشتغال طرح‌هایی که به بهره‌برداری می‌رسند به غیر از راه‌اندازی دو هزار واحد است.

وی به توسعه خوشه‌های صنعتی در سال 95 اشاره کرد و یادآور شد: توسعه خوشه‌های صنعتی با تشکیل پیمانکاری‌های فرعی پیگیری می‌شود.

رئیس هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از برگزاری 115 دوره آموزشی با آموزش 3 هزار و 243 نفر در گیلان خبرداد و گفت: آموزش‌ها محدود به واحدهای داخل شهرک‌های صنعتی نیست و شامل غیر از شهرک‌های صنعتی می‌شود.

وی به پرداخت تسهیلات به 294 واحد تولیدی در گیلان اشاره کرد واظهار کرد: 59 طرح مذکور نیمه‌تمام است و در مجموع 353 واحد تولیدی شامل طرح مذکور می‌شود.

مدیرعامل هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهر‌ک‌های صنعتی ایران با اشاره به پرداخت 470 میلیارد تومان تسهیلات برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی در گیلان، اذعان داشت: اگر کار گروه استانی بتواند با استفاده از قابلیت‌های داخل گیلان بیش از واحدهای مذکور را فعال کند، منعی وجود ندارد.

یزدانی با بیان اینکه از دریافت کمک‌های اتحادیه اروپا در سال‌های گذشته محروم بودیم، تصریح کرد: امسال در لیست پرداخت‌تسهیلات اتحادیه اروپا قرارگرفتیم و این طرح‌ها بیشتر درحوزه‌های هایتک،اس.ام.ای و مباحث زیست‌محیطی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز