خبرگزاری کار ایران

فهیمه فرهمندپور خبرداد:

کاهش کانال‌های افزایش زنان سرپرست خانوار

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۹۴۶

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور گفت: برای برطرف کردن معضلی به نام زنان سرپرست خانوار باید کانال‌های افزایش زنان سرپرست خانوار را کاهش دهیم.

به گزارش ایلنا از رشت، فهیمه فرهمندپور عصر امروز در جلسه امور بانوان و خانواده استانداری گیلان بیان کرد: باید از امکانات و اعتبارات فعلی استفاده کرد و برنامه‌ها را پیش برد و برای انجام برنامه‌ها اولویت‌سنجی کرد.

فرهمندپور اظهار کرد: برای برطرف کردن معضلی به نام زنان سرپرست خانوار باید کانال‌های افزایش زنان سرپرست خانوار را کاهش دهیم.

وی بخشی از دلایل وجود زن سرپرست خانوار را بی‌مسئولیتی مردان و یا ناتوانی آنها در رفع مشکلات دانست و افزود: باید اقدام‌های تاثیرگذار در مبحث زنان و خانواده انجام داد و گاهی یک اقدام 16 درصدی منجر به 60 درصد محصول می‌شود.

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور، طلاق را از جمله کانال افزایش زنان سرپرست خانوار در جامعه عنوان کرد و یادآور شد: هر اندازه که وضعیت اقتصادی مردان بهبود پیدا کند باری از دوش زنان جامعه نیز برداشته می‌شود.

فرهمندپور لازمه تصمیم‌گیری‌های قاطع را حضور شخص مدیران دستگاه‌های دولتی در جلسه کارگروه تخصصی بانوان دانست و با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران دستگاه‌های دولتی در جلسه امروز کارگروه تخصصی بانوان، گفت: یکی از دلایلی که مصوبات کارگروه بانوان به تعویق می‌افتد این است که مدیران تصمیم‌گیر در چنین جلساتی حضور ندارند.

فرهمندپور از استاندار گیلان خواست تا به صورت سرزده در جلسات کارگروه تخصصی بانوان حضور یابد و مدیران دستگاه‌های دولتی خود را موظف به حضور در جلسات کارگروه کند.

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور تصریح کرد: کارگروه بانوان باید به‌گونه‌ای فعالیت داشته باشند که کارگروه‌های دیگر مصوبات آنها را پذیرفته و براساس آن برنامه‌های خود را اجرایی کنند.

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور  با بیان اینکه پیش از این به موضوع کودکان در کارگروه تخصصی توجه نمی‌شد، یادآور شد: با توافق مذکور این موضوع در دستور کارکارگروه‌های تخصص قرار می‌گیرد.

فرهمندپور با اشاره به اینکه باید ضمن در نظر گرفتن چالش‌ها به مزیت‌ها نیز توجه شود، متذکر شد: موضوع گردشگری در گیلان یک مزیت و فرصت محسوب می‌شود‌ که می‌توان با تعامل تمام دستگاه‌ها از آن برای برطرف کردن مشکلات زنان در زمینه اشتغال بهره‌مند شد. 

وی با اشاره به توافق‌های انجام شده بین وزیر کشور و وزیر دادگستری، خاطرنشان کرد: براساس این توافق در موضوع زنان و خانواده بحث کودکان نیز گنجانده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز