خبرگزاری کار ایران

فاطمه رفیعی خبر داد:

راه‌‌اندازی مرکز چندمنظوره مشاوره و سلامت بانوان در گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۹۴۹

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از راه‌اندازی مرکز چندمنظوره مشاوره و سلامت بانوان در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، فاطمه رفیعی عصر امروز در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده در استانداری گیلان بیان کرد: این دومین کارگروه تخصصی در سال 95 است.

رفیعی با بیان اینکه تاکنون چهار کارگروه جدید تشکیل و مصوباتی تصویب شده، تصریح کرد: برخی از این مصوبات اجرایی و بعضی دیگر در سال جاری انجام می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان اظهار کرد: مرکز مذکور در اواخر خرداد ماه سال جاری با حضور مشاور امور بانوان‌ و خانواده وزیر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یکی از مصوبات مهم را ایجاد یک مرکز چند منظوره مشاوره و سلامت بانوان عنوان کرد و گفت: این مرکز با همکاری سازمان بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، استانداری و ... راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دفتر امور بانوان استانداری گیلان در کنار رصد و مطالبه حقوق بانوان سعی دارد تا با ایجاد تعامل بیشتر بین دستگاه‌ها خدمات بیشتری به بانوان ارائه کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان نیز در جلسه مذکور افزود: بخش زیادی از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد هستند که برای این قشر اشتغال اهمیت بسیاری دارد.

حبیب‌الله رضادوست افزود: سال گذشته به یک‌هزار و 524 خانوار زیرپوشش کمیته امداد تسهیلات در قالب مشاغل خانگی، کمیته امداد و... پرداخت شد و پنج هزار نفر آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

وی با اشاره به اینکه مددجویان زیرپوشش کمیته امداد در بخش بافت فرش فعالیت دارند، افزود: تاکنون این فرش‌ها با برند استان‌های دیگر تولید و عرضه می‌شد و کمیته امداد گیلان برای نخستین بار فرش تولیدی مددجویان گیلانی را با برند یک و دو به صورت خرید تضمینی عرضه می‌کند.

وی بیان داشت: به منظور تشویق کارفرمایان و زیر پوشش بیمه قرار دادن مددجویان کمیته امداد در ازای بیمه کردن هر کدام از مددجویان به مدت دوسال حق بیمه کارفرما را پرداخت می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز