خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان تاکید کرد:

مدیریت پسماند یکی از مهمترین اقدامات استان در سال جاری است

طبق ماده 16 قانون مدیریت پسماند، برخورد با متخلفان پیش بینی شده و دستگاه‌های قضایی و نظارتی در صورت مشاهده تخلف اقدام می‌کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در کارگروه مدیریت پسماند گفت: در همه‌ مباحث تجاری، سرمایه‌گذاری، گردشگری و تلاش برای بهبود اشتغال باید مسئله محیط زیست در نظر گرفته شود.

نجفی با اشاره به اینکه مردم با فرهنگ و خانواده‌های اصیل گیلانی از دیرباز با رعایت نظافت زبانزد بوده‌اند، خاطرنشان کرد: در همه مباحث تجاری، سرمایه‌گذاری، گردشگری و حتی تلاش برای بهبود اشتغال باید مسئله محیط زیست در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توان با زباله سلیقه‌ای رفتار کرد، گفت: طبق ماده 16 قانون مدیریت پسماند، برخورد با متخلفان پیش بینی شده و دستگاه‌های قضایی و نظارتی در صورت مشاهده تخلف اقدام می‌کنند.

استاندار گیلان به نبود تفکیک زباله در سال‌های گذشته در گیلان اشاره و تصریح کرد: اقدامات موثری در این خصوص شکل گرفته و استان رو به پیشرفت است، اما راضی کننده نیست.

وی بر ضرورت توجه ویژه به ساماندهی پسماند استان از سوی مدیران استانی، فرمانداران، شهرداران و شوراهای شهر تأکید و بیان کرد: مدیریت پسماند یکی از مهمترین اقدامات استان در سال 95 است.

نجفی با قدردانی از همراهی بخش‌های مدیریتی، پزشکی، زیست محیطی و سمن‌ها افزود: در سال 95 اقدام برای گسترش تفکیک زباله از مبدأ ، آموزش و فرهنگ سازی در مردم، جلب مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی را در این حوزه با جدیت کامل خواستارم.

نجفی بر ضرورت قرار گرفتن پاکسازی شهر و روستا از زباله در اندیشه مدیران و مردم تأکید و تصریح کرد: مردم برای ترویج فرهنگ و نهادینه کردن بهداشت عمومی و زیباسازی محیط همکاری لازم را به خرج دهند.

استاندار گیلان ادامه داد: درخصوص مدیریت پسماند هر مدیر و یا شهرداری که همکاری کند، تشویق و در غیر این صورت برخورد خواهد شد.

کد خبر : ۳۶۷۰۳۴