خبرگزاری کار ایران

معاون دفتر تحقیقات و فناوری سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور:

ارتباط مراکز پژوهشی گیلان با یکدیگر موجب رفع مشکلات استان می‌شود

معاون دفتر تحقیقات و فناوری سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور گفت: ارتباط مراکز پژوهشی در استان گیلان می‌تواند زنجیره اتصال پژوهش‌ها و فناوری‌های نوین ایجاد کند تا منجر به رفع نیازهای استان و حل معضلات شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی گیلان، فریبا یحیایی معاون دفتر تحقیقات و فناوری سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور به همراه کارشناسان عالی رتبه این سازمان در دیدار با جمشید رسایی سرپرست پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی کشور که امروز در محل این پژوهشکده در رشت انجام شد، بیان کرد: در بازدیدی که امروز از مراکز مختلف جهاددانشگاهی گیلان داشتم این نهاد را بسیار فعال باعملکرد بالا دیدم.

فریبا یحیایی تصریح کرد: تحقق اهداف سند چشم انداز 1404در جهت حل معضلات زیست محیطی گیلان مشروط به بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی‌های مراکز فعالی همچون جهاد دانشگاهی گیلان و پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی کشور است.

وی اظهار کرد: انتظارها در معاونت تحقیقات و فناوری سازمان برنامه‌ریزی کشور این است که پژوهش‌ها منجر به افزایش مرزهای دانش شود و جهاد دانشگاهی گیلان در این مسیر گام‌های خوبی برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: این ارتباط در استان گیلان می‌تواند زنجیره اتصال پژوهش‌ها و فناوری‌های نوین ایجاد کند تا منجر به رفع نیازهای استان و حل معضلات شود.

یحیایی ادامه داد: پیشنهادات ارایه شده در دولت یازدهم خصوصا در بودجه سال ۹۵، امید در جامعه پژوهشی ایجاد کرده اما برای تحقق کل اهداف مورد نظر در بخش پژوهش کشور باید منابع تخصیص اعتبار برای این حوزه از سوی دولت نیز مورد تاکید باشد و تخصیص اعتبار به پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی نیز بهتر دیده شود.

یحیایی با اشاره به احداث ساختمان جدید جهاد دانشگاهی گیلان و مجتمع بزرگ تحقیقاتی و پژوهشی این نهاد واقع در شهر رشت که 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد،افزود: با تسریع در تکمیل این ساختمان شاهد شکوفایی پتانسیل‌های بالقوه پرسنل این واحد در استان خواهیم بود.

کد خبر : ۳۶۸۶۳۰