خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی اولین فروشگاه اینترنتی حمایت از زنان سرپرست خانوار در گیلان

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از راه‌اندازی اولین فروشگاه اینترنتی حمایت از زنان سرپرست خانوار در استان گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، امروز یونس رنجکش در کارگروه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای ساماندهی فروشگاه اینترنتی حمایت از زنان سرپرست خانوار در استان گیلان یادآور شد: ارائه شیوه‌های نوین کسب و کار و هدایت و راهنمایی تولیدکنندگان به ویژه جامعه آسیب پذیر نقش مهمی در ساماندهی مشکلات اجتماعی و اقتصادی این قشر دارد.

وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم در عصری که با تکنولوژی و خدمات نوین همراه است با ابتکار عمل و بهره‌مندی صحیح از آن زمینه‌های رونق کسب و کارهای پایدار را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به ظرفیت‌های موجود در سازمان‌های مردم نهاد استان طرحی در این زمینه توسط موسسه خیریه ایزددوستان شمال ارائه شده است که می‌تواند الگویی برای سایر سازمان‌ها و نهادهای حمایتی در این زمینه باشد.

رنجکش یادآور شد: در این طرح فروشگاهی اینترنتی با قابلیت‌های مختلف طراحی شده است که عواید حاصل از آن در حمایت از زنان سرپرست خانوار هزینه خواهد شد.

وی اظهار کرد: در این طرح که توسط این موسسه خیریه اجرایی می‌شود کلیه محصولات تولیدکنندگان طی قراردادی از طریق شبکه اینترنتی بازاریابی و به فروش می‌رسد که در ابتدا اجرای آن در سطح استان گیلان و سپس به عنوان یک طرح ملی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

رنجکش از دستگاه‌های اجرایی به ویژه سازمان‌های حمایتی خواست تا با معرفی تولیدکنندگان صنایع دستی و خانگی تحت پوشش خود و حضور در این بازار اینترنتی در اجرایی شدن بهتر آن حمایت کنند.

به گفته وی، عرصه کسب و کار‌ها نیازمند خلاقیت و نوآوری است و تولیدکنندگان در کنار محصولات تولیدی خود باید بتوانند در فروش و عرضه آن با توجه به ذائقه و نیاز مخاطب برنامه‌ریزی داشته باشند که ایجاد این گونه شبکه‌های اینترنتی و حضور در عرصه‌های نوین نقش مهمی در بازدهی‌های حوزه کسب و کار دارد.

سرپرست اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان ادامه داد: رعایت قانون کسب و کار‌ها و توجه به مشتری مداری از اولویت‌های حضور در بازارکار است که انتظار می‌رود طراحان این فروشگاه اینترنتی که با نیت خیر در این راه گام برداشته‌اند نسبت به آن حساس باشند.

وی ضمن اعلام آمادگی در خصوص حمایت از طرح‌های نوین حمایتی از اقشارآسیب پذیر خواستار مشارکت بیشتر سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه شد.

در این جلسه که با حضور مدیرکل بانوان و خانواده استانداری و مدیرعامل موسسه ایزددوستان شمال و نمایندگان برخی از دستگاه‌های اجرایی حمایتی برگزار شد ضمن تاکید بر اجرایی شدن این طرح در خصوص اجرای بهتر آن توصیه‌هایی را ارائه دادند.

کد خبر : ۳۶۸۶۷۹