خبرگزاری کار ایران

در دهکده ساحلی بندرانزلی برگزار شد؛

همایش سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۸۵۲

همایش سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان با حضور مسئولان استانی و کشوری در دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار شد.

 به گزارش ایلنا از انزلی، همایش سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان صبح امروز با حضور مسئولان استانی و کشوری در دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان در حاشیه همایش مذکور بیان کرد: گیلان از نظر سوادآموزی در جایگاه هفتم کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در گیلان 14 هزار و 333 نفر بی‌سواد شناسایی شده‌اند، افزود: این افراد در سنین بین 10 تا 49 ساله هستند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان نرخ باسوادی گیلان را 97.9 درصد عنوان کرد نورالله اکبری با بیان اینکه اگر فردی به یک بی‌سواد خواندن و نوشتن بیاموزد بیمه می‌شود، بیان کرد: افراد برای آموختن خواندن و نوشتن به یک بی‌سواد مبلغ 700 هزار تومان دریافت می‌کنند.

اکبری تالش، ماسال، رشت، فومن و صومعه‌سرا را دارای بیشترین جمعیت بی‌سوادی گروه سنی 10 تا 49 سال در گیلان دانست و یادآور شد: سال گذشته حدود هشت هزار نفر بی‌سواد در کلاس‌های نهضت سوادآموزی شرکت کردند و خواندن و نوشتن یاد گرفتند.

این مسئول اظهار کرد: بیشتر افراد بی‌سواد در مناطق سخت‌گذر هستند و برای باسواد کردن آنها طرحی درحال اجراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز