خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

بازدید آیت الله هاشمی رفسنجانی از مسیر راه آهن رشت - قزوین

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۴۸۷

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز از مسیر راه آهن رشت - قزوین بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، حجت شعبان‌پور لحظاتی پیش در حاشیه بازدید آیت‌الله هاشمی رفنسجانی از پروژه 11 کیلومتر باقی‌مانده آزادراه رشت‌ - قزوین و راه‌‌آهن رشت‌ - قزوین اظهار کرد: 3 هزار و 600 متر از آزادراه رشت‌ - قزوین نوروز امسال زیر بار ترافیک رفت.

معاون عمرانی استاندار گیلان طول مسیر راه‌آهن قزوین‌ - رشت را 164 کیلومتر عنوان کرد و گفت: این مسیر سالانه ظرفیت 10 میلیون تن حمل بار و جابه‌جایی سه میلیون مسافر را دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای راه‌آهن قزوین‌ - رشت 12 هزار و 580 میلیارد ریال هزینه شده است، تصریح کرد: راه‌آهن مسیر مذکور 92.4 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون 58 کیلومتر ریل‌گذاری انجام شده و 130 کیلومتر نیز آماده ریل‌گذاری است.

شعبان‌پور با بیان اینکه تعدادی از ایستگاه‌های راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ رشت آماده شده است، خاطرنشان کرد: درباره 11 کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت‌ ـ‌ قزوین نیز یک لاین 3.2 کیلومتری از این آزادراه نوروز افتتاح شده است.

این مسئول با بیان اینکه سه کیلومتر تونل برای لاین رفت و برگشت احداث شده است، گفت: 8.1 کیلومتر بخش دوم باقیمانده آزادراه هنوز اجرایی نشده و برای عملیات اجرایی آن 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه آزادراه مذکور 72 درصد پیشرفت اجرایی دارد، یادآور شد: 100 میلیارد تومان برای 3.2 کیلومتر مذکور هزینه شده و برای اتمام آن به 100 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز