خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد:

چهارخطه شدن محور سراوان ـ فومن و کاهش تلفات جانی

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: پروژه 40 کیلومتری محور «سراوان ـ فومن» با هزینه 250 میلیارد تومان تا پایان امسال چهارخطه می‌شود.

به گزارش ایلنا از فومن، شعبان‌علی خاوری ظهر امروز در جلسه فرمانداری این شهرستان بیان کرد: امسال پروژه چهارخطه کردن محور سراوان ـ فومن با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از محل اعتبارات ملی اجرایی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان طول پروژه چهارخطه سراوان ـ فومن را 40 کیلومتر عنوان کرد و تصریح کرد: هزینه پروژه مذکور 250 میلیارد تومان برآورد شده و از طریق ماده 56 قانون تنظیم بخشی از مقررات ملی دولت تامین اعتبار می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدام‌های ستادی و اداری اجرای پروژه چهارخطه سراوان ـ فومن انجام شده است، تصریح کرد: مرحله نهایی اجرای پروژه مذکور باید برای تامین منابع مالی به تأیید دولت برسد.

خاوری از اجرای سه کیلومتر پروژه چهارخطه کردن محور سراوان ـ فومن خبر داد و بیان کرد: پروژه مذکور با اعتبار 10 میلیارد تومان آغاز شده و تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

خاوری چهارخطه کردن محور سراوان ـ فومن را از موضوع‌های مهم ذکر کرد و گفت: محور مذکور بخشی از راه اصلی حمل و نقل گیلان محسوب می‌شود و با اتمام آن می‌توان ترافیک ترانزیتی بندر انزلی را به طرف مرکز استان هدایت کرد و این امر نقش مهمی در روان‌سازی بار ترافیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در ادامه با تأکید بر چهارخطه کردن محور فومن ـ پونل، خاطرنشان کرد: امسال فاز نخست پروژه مذکور از مبدأ فومن توسط شرکت ساخت به مناقصه گذاشته می‌شود.

خاوری همچنین خواستار بهره‌مندی مطلوب روستاهای فومن از راه مناسب شد و اظهار کرد: شاخص آسفالت راه‌های روستایی فومن مطلوب است.

وی، مجموع طول راه‌های روستایی فومن را 386 کیلومتر عنوان کرد و یادآور شد: سال گذشته توانستیم آسفالت راه‌های روستایی شهرستان مذکور را توسعه دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به وجود 103 روستای بالای 50 خانوار در فومن اشاره کرد و افزود: راه‌های 100 روستای فومن از آسفالت برخوردار است.

خاوری به اشاره به روند روبه رشد آسفالت راه‌های روستایی در گیلان، خاطرنشان کرد: سال گذشته 33 کیلومتر از محورهای روستایی فومن آسفالت شده است و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری افزایش پیدا کند.

 

 

کد خبر : ۳۷۱۴۶۱