خبرگزاری کار ایران

مدیر پیشگیری دادگستری گیلان مطرح کرد:

پیشگیری از جرم اولویت اصلی دستگاه قضا است

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۷۷۷

مدیر پیشگیری و مشارکت‌های مردمی دادگستری گیلان گفت: پیشگیری از جرم با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه اولویت اصلی دستگاه قضا است.

به گزارش ایلنا از آستارا، احمدعلی عظیمی ظهر امروز در جلسه شورای پیشگیری از جرایم در این شهرستان  بیان کرد: پیشگیری از جرم با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه یکی از اولویت‌های دستگاه قضا است.

وی پیشگیری از جرم را شامل اقدامات کیفری و غیرکیفری برای خنثی‌کردن عوامل ارتکاب جرم و کاهش بزهکاری دانست و بیان داشت: در حوزه پیشگیری تنها موضوع غیرکیفری مورد نظر است.

عظیمی اذعان داشت: امسال کارگروه‌های مختلفی برای جلوگیری و پیشگیری از جرم با مشارکت نهادهای مختلف تشکیل شده و دستورالعمل آن نیز در مرحله نهایی ویرایش قرار دارد که به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ می‌شود.

مدیر پیشگیری و مشارکت‌های مردمی دادگستری گیلان تصریح کرد: پیشگیری اجتماعی، مجموعه اقدامات پیشگیرانه‌ای است که بر تمام محیط‌های پیرامون فرد در فرآیند جامعه‌پذیری نقش داشته و دارای کارکرد اجتماعی است.

عظیمی بهبود بهداشت زندگی خانوادگی، آموزش، مسکن، فرصت‌های شغلی و اوقات فراغت را از روش‌های موثر بر پیشگیری از جرم دانست و یادآور شد: پیشگیری‌اجتماعی به طور مستقیم یا غیرمستقیم هدف تأثیرگذاری بر شخصیت افراد دارد تا از سازماندهی فعالیت خود، حول محور انگیزه‌های بزهکارانه پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی نقش مهمی در جلوگیری از ارتکاب جرم دارند، یادآور شد: پیگیری‌ها از طرف دادگستری‌ نیز در ایجاد بستر مناسب برای امر پیشگیری بسیار موثر است.

عظیمی خاطرنشان کرد: همراهی دستگاه‌های زیرمجموعه هر سه قوه در این عرصه می‌تواند بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی جامعه را بر طرف کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز