خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گیلان:

فتح خرمشهر، تجلی وحدت ملی در دفاع از کیان کشور است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، فتح خرمشهر را تجلی وحدت ملی در دفاع از کیان ایران اسلامی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های سوم خرداد، فتح خرمشهر را تجلی وحدت ملی در دفاع از کیان ایران اسلامی عنوان کرد.

محمد احمدی‌پور در این جلسه با اشاره به گرامیداشت سی و چهارمین سال فتح خرمشهر افزود: خلق حماسه باشکوه سوم خرداد، نشأت گرفته از وحدت و همدلی مردم ایران اسلامی است و مردم ایران اسلامی در اعتقادات، اسلام و ملیت مشترک هستند.

وی ادامه داد: فتح خرمشهر، یک حرکت عمومی ملت بزرگ برای دفاع از انقلاب و کشورشان بود که مردم به پا خاستند و شاهد یک هجوم عمومی به جبهه‌ها بودیم.

معاون استاندار گیلان اظهار کرد: با پیروزی رزمندگان اسلام در این مقطع از جنگ، امیدآفرینی جدیدی بین مردم و رزمندگان بوجود آمد که نه تنها می‌توانند تمام خاک کشور را از دشمن باز پس بگیرند، بلکه رژیم بعثی را نیز شکست دهند.

وی سوم خردادماه را علاوه بر ارزش دینی دارای ارزش ملی دانست که سلحشوران اسلام از کیان ایران اسلامی دفاع کردند.

احمدی‌پور با اشاره به برگزاری باشکوه کنگره هشت هزار شهید تصریح کرد: همدلی و همفکری در کنگره شهدا موجب برگزاری باشکوه آن شد.

وی تصریح کرد: گفتمان مشترک و منطقی باید تعریف کرد که همه پایبند باشند و از اختلاف و تفرقه و دهن کجی به مبانی اعتقادی مردم کسی سود نمی‌برد.

احمدی‌پور با اشاره به اینکه ارزش‌ها و فرهنگ ایثار باید به نسل‌های آینده منتقل شود، خاطرنشان کرد: برای اثرگذاری باید به مباحث فرهنگی و اجتماعی بیشتر پرداخته شود.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی امسال باید نسبت به گذشته فعال‌تر شود چراکه مسئول مسائل فرهنگی غیررسمی جامعه است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین ستاد اجتماعی و فرهنگی استان در روز گذشته گفت: ستاد اجتماعی و فرهنگی دو قالب است؛ یک سری مربوط به جرائم است که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت چراکه درجامعه وجود دارند.

احمدی‌پور افزود: اگر می‌خواهیم جامعه سالم و شادابی داشته باشیم، در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی سلبی عمل نکنیم و بیشتر ایجابی کار کنیم.

وی اظهار کرد: اگر مشکلات و آسیب‌ها افزایش پیدا کند، پیدا کردن نسل سوم خرداد برای دهه‌های آینده مشکل‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای بزرگداشت مناسبت‌ها و اثرگذاری آن‌ها باید در طول سال برنامه داشته باشیم.

احمدی‌پور خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ باید بر روی امور اجتماعی و فرهنگی هدفمند‌تر برنامه ریزی و تلاش کنیم و بزرگداشت‌ها و کنگره‌ها در قالب علمی و پژوهشی باشد.

وی با تاکید بر ضرورت پرداختن به مباحث فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: پرداختن به مباحث سیاسی صرف، ما را از اهداف دور می‌کند.

وی تصریح کرد: پرداختن به مباحث فرهنگی و اجتماعی به گفتمان مشترک در جامعه و توسعه بخش‌های مختلف فرهنگی و حتی توسعه شهری کمک می‌کند.

مدیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز در این جلسه گفت: در عملیات غرورآفرین فتح خرمشهر، گیلانی‌ها بیش از ۲۵۰ شهید تقدیم کردند که بیش از یکصد شهید ارتشی بودند.

رسول جلایی افزود: بیش از ۳۵ درصد شهدای گیلانی عملیات بیت المقدس در روز اول شهید شده‌اند.

وی مسن‌ترین و کم سن‌ترین شهدای گیلانی این عملیات را به ترتیب شهید پاکزاد با ۵۲ سال از رودسر و شهید سادات احمد کیایی نوجوان ۱۲ ساله بسیجی عنوان کرد.

جلایی ادامه داد: شهید حمید احمدیان، شهید حق وردیان و شهید دانا نیز از فرماندهان گیلانی شاخص در این عملیات هستند.

اهدای خون، ویزیت رایگان، صبحگاه مشترک، کوه پیمایی نیروهای مسلح استان در منجیل، همایش ادبیات و پایداری، جشنواره پایان نامه‌های بر‌تر، حضور در گلزار شهدا با حضور شاعران هنرمند، افتتاح ۳۹ پروژه پایگاه مقاومت و حوزه مقاومت رونمایی از کتاب دفاع مقدس، اعزام جهادی مدیران به روستای کلیشم رودبار جهت رفع مشکلات روز سوم خرداد و فضاسازی محیطی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده گرامیداشت این روز است.

کد خبر : ۳۷۱۸۵۹