خبرگزاری کار ایران

نماینده گیلانی مجلس خبرگان رهبری:

دشمنان به دنبال رخه در مشترکات شیعه و سنی هستند

حجت الاسلام پروایی گفت:مسلمانان بایستی در راستای پررنگ کردن مشترکات دینی و مذهبی عمل کنند.

به گزارش ایلنا از آستارا، حجت الاسلام احمد پروایی در جمع مردم این شهرستان به مناسبت نیمه شعبان گفت: با تکیه بر قرآن و سنت پیامبر گرامی اسلام (ص) در مقابل بسیاری از پلشتی ها و ناهنجاری های اجتماع می توان ایستاد.

وی با اشاره به اینکه دامن زدن به اختلافات خواسته دشمنان است ، اضافه کرد: در بحث مربوط به وحدت ، مسلمانان بایستی در راستای پررنگ کردن مشترکات دینی و مذهبی عمل کنند.

نماینده منتخب مردم گیلان در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: برای ظهور منجی عالم بشریت باید شرایط و بستر جامعه توسط مردم آمده شود که امید داریم جامعه ما بیش از پیش به سمت یک جامعه مهدوی حرکت کند.

وی آموزه های قرآنی و عمل به آن را تضمین کننده سعادت دنیوی و اخروی مسلمانان ذکر و اظهار کرد: وعده قرآن کریم در خصوص حاکم شدن مستضعفان بر روی زمین از دیگر وعده های این کتاب آسمانی حق است.

حجت الاسلام پروایی افزود: اصلاح جامعه در بخش های مختلف در زمان ظهور یگانه منجی عالم بشریت اتفاق می افتد. 

وی در ادامه با اشاره به فضایل و مناقب بی شمار حضرت ، بیان کرد : برای شناختن آن امام باید به لایه ها و زوایای درونی او از طریق آیات و روایات مختلف نفوذ کرد زیرا در ظاهر هیچ کس نمی تواند پی به شخصیت آسمانی و حقیقی امام زمان (عج) ببرد.

حجت الاسلام پروایی با بیان اینکه قرآن کریم دارای 70 بطن است ، گفت: تمامی روایات ائمه اطهار (ع) با معیار قرآن کریم سنجش می شود که در این راستا تمامی ائمه اعتقاد به ظهور امام زمان (عج) و مهدویت دارند.

کد خبر : ۳۷۳۶۸۸