خبرگزاری کار ایران

حمزه مصطفوی خبر داد:

وجود 2 هزار و 500 پروژه قابل واگذاری در کشور

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۶۵۷

رئیس نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از وجود 2 هزار و 500 پروژه قابل واگذاری در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، حمزه مصطفوی عصر امروز در جمع پیمانکاران پروژه‌های عمرانی گیلان با اشاره به اینکه توسعه و نظام فنی و اجرایی از موضوع‌های مهم در اجرای پروژه‌ها در کشور است، بیان کرد: وجود اقتصادی مناسب با درآمد ناخالص ملی بالا به‌تنهایی به معنای توسعه‌یافتگی محسوب نمی‌شود بلکه توسعه دارای ابعاد مختلف فرهنگی، هنری، امور اجتماعی و مهندسی است.

مصطفوی به نقش نظام فنی و اجرایی در کشور اشاره کرد و افزود: به طور قطع توسعه اتفاقی نیست بلکه در توسعه مهندسی نظم و ترتیب پدیده‌های انسان‌ساخت به معنای توسعه‌یافتگی آن سرزمین است.

وی به نقش مهم خرد مسؤولان تصمیم‌گیرنده در سیمای شهرها و پدیده‌های انسان‌ساخت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در حال گذر از دولت مجری به دولت متصدی هستیم و قرار نیست دولتی مانند گذشته داشته باشیم بلکه در این مسیر مردم باید کارآفرینی کنند و دولت مواظب منافع عمومی باشد.

مصطفوی با تأکید بر اینکه خردمندان جامعه باید در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی رفت و آمد داشته باشند، افزود: در دوران جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی احیا شده و باید به طرف جلو حرکت کنیم.

رئیس سازمان نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، تصریح کرد: مردم صلاح خود را بهتر می‌دانند و دولت باید در اجرای پروژه‌ها مواظب باشد به منافع عمومی لطمه وارد نشود.

مصطفوی از وجود 2 هزار و 500 پروژه قابل واگذاری در کشور خبر داد و بیان کرد: اگر بخواهیم منتظر اجرای پروژه‌های مذکور توسط دولت بمانیم مدت 20 سال زمان نیاز است.

وی با بیان اینکه ده‌ها نظام فنی و اجرایی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: با تصویب مجلس قانون فنی و اجرایی به نظام یکپارچه تبدیل می‌شود.

رئیس سازمان نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بر تغییر تفکر مسؤولان تصمیم‌گیر تأکید کرد و بیان داشت: اگر بخواهیم اتفاق مذکور بیفتد باید نظام فنی و اجرایی در کشور داشته باشیم.

مصطفوی با بیان اینکه قانون مذکور برای کشور بسیار ضروری است، تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها باید از قانون نظام فنی و اجرایی تبعیت داشته باشند.

وی متذکر شد: اجرای قانون نظام فنی و اجرایی به معنای آن نیست که یک مرجع تمام تصمیم‌ها را بگیرد بلکه دستگاه‌های مختلف برنامه خود را به نظام مذکور معرفی کرده و در قالب یک ادبیات مجوزها صادر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز