خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله رمضانی خبر داد:

فعالیت 120 عالم دینی در مرکز اسلامی هامبورگ

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۴۳۶

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مرکز اسلامی هامبورگ نمایندگی مرجعیت دینی در اروپا را دارد و اکنون 120 عالم دینی در این مرکز فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی عصر امروز در همایش دوره معرفتی اسلام در غرب که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شده بود با اشاره به اینکه اسلام در غرب از چند منظر قابل طرح است، خاطرنشان کرد: نگاه دولتمردان غربی به اسلام و رویکرد رسانه‌ها به طرف اسلام از موضوع‌های مهم است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: در غرب غیب را به معنای مبارزه مخفیانه و شهود را مبارزه آشکار معنا می‌کنند و نماز را به معنای انقلاب می‌دانند و نسبت به آن نگاه سیاسی و اجتماعی دارند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی به دنبال تفسیر قرآن به نحو دیگری هستند، ادامه داد: اکنون پروژه بزرگی در این زمینه در آلمان آغاز شده است.

رمضانی خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های غرب آیه‌های جهاد را نمی‌خواهند قبول کنند و ما به دنبال آن هستیم که جهاد را در راستای جریان مقاومت معرفی کنیم زیرا جهاد ضرورت جامعه بشری است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی از روشنفکران مسلمان از بحث‌های قرآنی برداشت‌هایی دارند، اظهار کرد: 80 سوره قرآنی مکّی است و در آن انسان‌ها مدنظر هستند.

وی افزود: پاسخ قاطع به محققان غربی دادیم مبنی بر اینکه زبان قرآن زبان عقل بوده و برای تمام انسان‌ها آمده است.

وی دین اسلام را براساس رحمت خواند و خاطرنشان کرد: مبنای دین اسلام رحمت الهی بوده و قرآن پیام‌آور صلح و سلام با خود، با دیگران و خداوند است.

رمضانی با اشاره به اینکه تفکر اسلام جامع در حوزه‌های علمیه غالب است، یادآور شد: نگاه غرب به دین سکولار است و نگاه افراطی و تفریطی نسبت به دین دارند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تکفیری‌های جهادی را از خطرناک‌ترین جریان‌ها عنوان کرد و گفت: این جریان ممکن است تأثیری زودگذر داشته باشد اما علما در اروپا با این تفکر مقابله می‌کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز در دنیای غرب می‌خواهند اسلام را در فضای فردی و تجربی با نگاه خود ارائه کنند.

رمضانی با بیان اینکه 53 درصد جمعیت شهر بروکسل در اروپا مسلمان هستند، یادآور شد: امروز به دنبال این هستند که از ورود عالمان دینی جلوگیری کنند و دانشگاه‌هایی را در بروکسل برای تربیت عالمان دینی با نگاه غرب تأسیس کردند.

وی با بیان اینکه اروپا هر روز با تهدید مواجه است، تصریح کرد: تکفیری‌ها مبنایی در نوع وحشی‌گیری خود ندارند و عملیات انتحاری آنها بسیار خطرناک است.

رمضانی با بیان اینکه امروز با احداث مراکز اسلامی در اروپا مواجه هستیم، گفت: مسجد امام علی(ع) توسط آیت‌الله بروجردی و مرکز اسلامی هامبورگ توسط آیت‌الله بهشتی در هامبورگ آلمان احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه فضای تقریب مذاهب در مرکز اسلامی هامبورگ وجود دارد، خاطرنشان کرد: تعداد 9 امام و مدیر در مسجد امام علی(ع) هامبورگ فعالیت داشتند و در تمام مقاطع نگاه تقریبی در مرکز اسلامی هامبورگ آلمان وجود دارد زیرا مرکز علمی اسلامی است.

به گفته این مقام مسؤول، در آلمان اکنون سه هزار مسجد و مرکز اسلامی وجود دارد.

رمضانی با تصریح بر اینکه در بحث مرجعیت با رهبری تفاوت‌هایی وجود دارد، افزود: مرکز اسلامی هامبورگ نمایندگی مرجعیت را دارد.

وی ادامه داد: مرکز اسلامی هامبورگ نمایندگی مرجعیت دینی در اروپا دارد و بسیاری تلاش کرده‌اند که به مرجعیت دینی و علمی مرکز اسلامی هامبورگ خدشه وارد کنند اما اکنون 120 عالم دینی در این مرکز فعالیت می‌کنند.

رمضانی متذکر شد: مجمع ادیان در مرکز اسلامی هامبورگ تشکیل شده و نماینده مسلمانان در کشور آلمان، مرکز اسلامی هامبورگ است که در گفت‌وگو با دیگر کشورها شرکت می‌کند.

وی افزود: هنوز در فرانسه، آمریکا و کانادا مجوز ایجاد مرجعیت دینی داده نشده اما مرکز اسلامی هامبورگ مسجد معمولی نیست و زمان اعتکاف از 15 کشور دنیا در آن شرکت می‌کنند و 80 درصد از معتکفان از جوانان هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سالانه 150 هزار نفر از مرکز اسلامی هامبورگ بازدید می‌کنند، یادآور شد: این مرکز به عنوان مرکز فرهنگی و گردشگری مطرح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز