خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو توسط مسؤولان اداره‌ها در آستارا

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۹۹۸

فرماندار آستارا از اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو توسط مسؤولان اداره‌ها در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از آستارا، سیروس شفقی امروز در جمع مدیران این شهرستان با اشاره به کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو و تلاش‌های صورت گرفته برای فراگیر کردن آن بیان کرد: حضور مسؤولان برای فراگیر کردن این اقدام تاثیر مثبتی در بین آحاد مختلف مردم در گرایش به طرف این حرکت محیط زیستی دارد.

شفقی تصریح کرد: با هماهنگی اداره‌های محیط زیست و ورزش و جوانان، هفته آینده روز سه‌شنبه با حضور روسای اداره‌ها و تعدادی از ورزشکاران و هنرمندان، حرکت نمادین بدون خودرو انجام می‌شود.

وی حدود 70 درصد آلودگی هوا را از منشأ منابع متحرک مانند خودروها و موتورسیکلت عنوان کرد و افزود: از این رو کمپین روز سه‌شنبه بدون خودرو  اقدام شایسته‌ای برای کاهش میزان آلودگی هوا است.

شفقی حمایت از چنین کمپین‌های مردمی را در طولانی مدت موجب فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ محیط زیست دانست و گفت: این حرکت‌ها کمک می‌کند تا در آینده نسلی دوستدار محیط زیست داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه روزانه 70 میلیون لیتر بنزین به ارزش 700 میلیارد ریال در کشور مصرف می‌شود، ادامه داد: با کاهش 10 درصدی تردد با خودروی شخصی در سه‌شنبه‌های بدون خودرو و صرفه‌جویی در مصرف سوخت، هر سال مبلغی معادل دو تا سه برابر بودجه سالانه سازمان حفاظت محیط زیست صرفه‌جویی می‌شود.

شفقی اذعان داشت: تلاش می‌کنیم با آگاهی‌بخشی به تمام مردم آنها را برای پیوستن به این کمپین و برداشتن گامی برای کاهش آلودگی هوا ترغیب کنیم.

فرماندار آستارا خاطرنشان کرد: اگر مردم به این باور برسند که گذشتن از برخی ابزارهای رفاهی مانند خودروی شخصی به نفع خودشان، فرزندانشان و در نهایت کشور است، قطعاً شاهد کاهش خودروهای تک‌ سرنشین در خیابان‌های شهر می‌شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز