خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان خبرداد:

تهیه آمایش سرزمینی گیلان در 3 گام

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۱۲۴

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان از اتمام آمایش سرزمینی با توافق نسبی دستگاه‌های اجرایی این استان تا تیرماه امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، کیوان محمدی صبح امروز در نخستین جلسه کارگروه آمایش محیط زیست و توسعه پایدار در سال 95 و نقش آن در تدوین برنامه ششم بیان کرد: برنامه یک ماهه برای آمایش سرزمینی گیلان در نظر گرفته شده است.

محمدی مبنای فعالیت دستگاه‌ها را آمایش سرزمینی گیلان در آینده عنوان و تصریح کرد: تیرماه امسال همایش یک‌روزه آمایش سرزمینی گیلان برگزار می‌شود و با توافق نسبی دستگاه‌ها به اتمام می‌رسد.

همکار آمایش سرزمینی در دانشگاه گیلان نیز در جلسه مذکور بیان کرد: فرآیند تدوین طرح آمایش سرزمینی گیلان در سه گام تهیه شده است.

سید حسن معصومی‌اشکوری، شناسایی وضع موجود گیلان در تمام بخش‌ها و پهنه‌های سرزمینی را گام نخست خواند و گفت: آینده‌نگری و سیاستگذاری گام دوم محسوب می‌شود و پروژه‌های اجرایی و عمرانی گام سوم آمایش سرزمینی گیلان است.

همکار تحت آمایش سرزمینی در دانشگاه گیلان  از مطالعات جمعیت‌شناسی در گیلان خبر داد و بیان داشت: مطالعه نظام شهری در گیلان انجام شده است.

وی، با بیان اینکه سال گذشته فرآیند مذکور در دانشگاه گیلان تهیه شده است، افزود: یک ماه آینده طرح آمایش سرزمینی گیلان به پایان می‌رسد.

معصومی‌اشکوری با بیان اینکه شبکه راه‌های این استان در طرح آمایش سرزمینی مطالعه شده است، گفت: جانمایی گیلان در مسیر کریدورهای شرق‌ - غرب و شمال‌‌ - جنوب در آمایش سرزمینی این استان در نظر گرفته شده است.

وی وضعیت جمعیت این استان در سال 90 و اطلاعات دستگاه‌های اجرایی را مبنای طرح آمایش سرزمینی مذکور عنوان کرد و خاطرنشان کرد: توان‌سنجی اکولوژی و زیست‌محیطی از مهم‌ترین نکته در آمایش سرزمینی است.

معصومی‌اشکوری خاطرنشان کرد: مدل اکولوژیکی جنگل‌ها، کشاورزی، مراتع و آبزی‌پروری از جمله پهنه‌بندی‌های آمایش سرزمینی گیلان است.

وی به پهنه‌بندی مدل اکولوژیکی گردشگری در آمایش سرزمینی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: پهنه‌بندی زلزله و سیل در استان تهیه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز