خبرگزاری کار ایران

فرماندار ماسال خبر داد:

مرگ خاموش 4 عضو در ییلاق ماسال

فرماندار ماسال از گازگرفتگی یک زن و شوهر جوان، کودک 9 ساله و نوزاد چهار ماهه اهل قزوین داخل چادر مسافری در ییلاق این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از ماسال، محمود قاسم‌نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار با سرپرست تیم انسان‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس توسعه گردشگری تاریخی و باستانی را در افزایش تنوع گردشگری این شهرستان تاثیرگذار دانست.

فرماندار ماسال با بیان اینکه مطالعات انسان‌شناختی روی اسکلت‌های کشف‌ شده در منطقه اسب‌ریسه ماسال انجام شده است، تصریح کرد: بررسی ابعاد تاریخی و باستان‌شناختی یافته‌های کاوش باستانی منطقه اسب‌ریسه ماسال در جذب گردشگر مهم است.

وی خاطرنشان کرد: انجام چنین تحقیقات گسترده انسان‌شناختی و باستان‌شناختی برای نخستین‌بار در گیلان انجام می‌شود.

فرماندار ماسال با تصریح بر اینکه توسعه ابعاد تاریخی و باستان‌شناختی گردشگری ماسال می‌تواند مکمل خوبی برای دیگر جاذبه‌های طبیعی و اقلیمی این شهرستان باشد، خاطرنشان کرد: اجرایی شدن پروژه بازدید گردشگران از زیستگاه گوزن مرال در ارتفاعات ماسال از جمله اقدام‌ها است.

قاسم‌نژاد در ادامه از مرگ خاموش چهار عضو یک خانواده در ماسال خبر داد و اذعان داشت: این خانواده چهار نفره اهل قزوین که برای مسافرت به ییلاقات ماسال آمده بودند بر اثر گازگرفتگی ناشی از منواکسید کربن ذغال در درون چادر مسافرتی خود دچار خفگی شدند.

به گفته فرماندار ماسال مسافران مذکور در ییلاق شنبه‌راه ماسال چادر برپا کرده بودند که اهالی بومی این منطقه به بی‌حرکت بودن مسافران مشکوک شده و با مرگ هر چهار نفر مواجه شدند.

قاسم‌نژاد مسافران قزوینی را شامل زن و شوهر جوان، کودک 9 ساله و نوزاد 4 ماهه عنوان کرد که بر اثر عدم رعایت نکات ایمنی قربانی شدند.

کد خبر : ۳۷۸۱۴۸