خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی گیلان:

نگاه جامعه باید نسبت به کودکان کار تغییر کند

مدیرکل بهزیستی گیلان خاطرنشان کرد: کودکان کار با اجبار خانواده خود به خیابان آمدند و نگاه جامعه باید نسبت به کودکان کار تغییر کند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدرضا پارسی صبح امروز همزمان با روز جهانی مبارزه با کار کودکان در همایش کودکان کار در سالن شهید فیاض‌بخش بهزیستی استان با بیان اینکه کودکان سرمایه‌های اجتماعی هستند که نیاز به توجه بیشتر دارند،بیان کرد: کودکان بیشتر از افراد بزرگسال در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی هستند.

مدیرکل بهزیستی گیلان اظهار کرد: اغلب کودکان به دلیل فقر مالی خانواده مجبور به انجام کارهای مختلف به‌ویژه ساختمانی می‌شوند.

وی اعتیاد پدر یا مادر خانواده را عامل دیگری برای کودکان کار عنوان کرد و یادآور شد: در رشت 84 کودک کار شناسایی شدند که پدر 52 درصد آنها دچار اعتیاد بود.

پارسی تصریح کرد: 95 درصد کودکان کار مهاجر هستند که از استان‌های دیگر به گیلان می‌آیند که بیشترین تجمع انها در مرکز این استان رشت است.

خدمات مرکزآوای امید را شامل شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، ارتقای هنری کودکان برای آموزش موسیقی، فعالیت‌های ورزشی، راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها، آموزش محیط زیست، گردشگری، تفریحی، افزایش نشاط، مهارت‌های زندگی، پیشگیری از اعتیاد و... عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان اذعان داشت: این طرح اکنون در رشت اجرا شده و در آینده شهرستان‌های انزلی، آستارا و لاهیجان مشمول طرح قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه کودکان کار مجرم نیستند، بیان داشت: برخورد بی‌اعتمادی نسبت به کودکان کار موجب تحقیر آنها می‌شود و واکنش منفی جامعه به این قشر آسیب‌ می‌رساند.

پارسی خاطرنشان کرد: کودکان کار با اجبار خانواده خود به خیابان آمدند و نگاه جامعه باید نسبت به کودکان کار تغییر کند.

کد خبر : ۳۷۹۹۲۶