خبرگزاری کار ایران

فرماندار رودسر تاکید کرد:

مسافرکاشانه‌های غیر مجاز رودسر ساماندهی و یا تعطیل شود

فرماندار رودسر با بیان اینکه در رودسر 77 مسافرکاشانه دارای مجوز فعالیت رسمی هستند، بیان کرد: مسئولان گردشگری باید به این مهم توجه کنند که اگر مسافر کاشانه ای بدون مجوز باشد، یا باید تعطیل و یا ساماندهی شود.

به گزارش ایلنا از رودسر، امیر جانبازی ظهر امروز در نشست ستاد تسهیلات سفر و سالم سازی دریا با اشاره به گردشگرپذیر بودن این شهرستان بیانکرد: رودسر از حیث توانمندی و ظرفیت از لحاظ پذیرش مسافر بالاست و این امر می طلبد که زیرساخت های لازم فراهم شود.

فرماندار رودسر تصریح کرد: تامین زیر ساخت ها و امکانات، باعث افزایش اقامت و ماندگاری مسافران می شود و این، موضوع مهمی است که باید در دستور کار همه قرار گیرد.

وی با تاکید بر این مطلب که زیر ساخت های شهرستان به گونه ای مهیا شده که آماده ورود مسافران و گردشگران است، گفت: مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و تحقق این مهم، طبعا جز با حمایت مسئولان میسر نبوده است.

فرماندار رودسر در بخش دیگری از سخنانش از هماهنگی های لازم برای ایجاد و راه‌اندازی غرفه‌های صنایع دستی در ایام تابستان در این شهرستان خبر داد و افزود: شناساندن و معرفی این شهرستان، در گرو همین صنایع دستی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

جانبازی با تاکید بر این مطلب که باید بر روی خانه های مسافرکاشانه دقت نظر بیشتری صورت گیرد، افزود: هیچ خانه مسافری نباید غیرمجاز و بدون مجوز باشد.

وی با بیان اینکه در رودسر 77 مسافرکاشانه دارای مجوز فعالیت رسمی هستند، بیان کرد: مسئولان گردشگری باید به این مهم توجه کنند که اگر مسافر کاشانه ای بدون مجوز باشد، یا باید تعطیل و یا ساماندهی شود.

جانبازی با بیان اینکه مطالبات ناجیان غریق نیز بزودی پرداخت می شود، گفت: امسال مشکلی نباید در زمینه عدم حضور ناجیان غریق داشته باشیم و باید تلاش شود میزان غریق را به پایین ترین حد ممکن کاهش دهیم.

وی با اشاره به وجود سه طرح سالمسازی دریا در سواحل رودسر، کلاچای و چابکسر اضافه کرد: خوشبختانه تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

جانبازی بیان داشت: تا زمانیکه بخش خصوصی را در توسعه سرمایه گذاری فعال نکنیم، جهشی فزاینده را در این زمینه شاهد نخواهیم بود و در عین حال باید سیاست سختگیرانه را در قبال سرمایه گذاران بخش خصوصی تعدیل کنیم تا شرایط و بستر برای جذب سرمایه گذاری در امور گردشگری فراهم شود.

 

کد خبر : ۳۸۰۰۱۱