خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گیلان خبر داد:

احیای 3 هزار هکتار از باغ‌های گیلان/ دیگر خبری از انبار شدن و چای سنواتی نیست

asdasd
کد خبر : ۳۸۰۹۷۵

معاون استاندار گیلان احیای 3 هزار هکتار از باغ‌های گیلان را از اقدام‌های حمایتی دولت برشمرد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدحسین اصغریان عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افزایش تولید ناخالص ملی در حوزه کشاورزی جزو سیاست‌های دولت بوده، بیان کرد: خدمات ارزشمند را نباید در بخش نادیده گرفت.

اصغریان پرداخت تسهیلات کم‌بهره به چای‌کاران را از دیگر اقدام‌های حمایتی دولت عنوان کرد و بیان داشت: این امر تاثیر مهمی در ارتقای کیفیت تولید برگ سبز چای داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان خاطرنشان کرد: با اقدام‌های دولت تدبیر و امید نرخ خرید تضمینی برگ‌سبز چای در مدت سه سال اخیر بیش از 100 درصد افزایش داشته است.

وی احیای 3 هزار هکتار از باغ‌های گیلان را از دیگر اقدام‌های حمایتی دولت برشمرد و اظهار کرد: مبارزه دولت با مافیای پیچیده چای موجب جلب اعتماد خریداران و حرکت آنها به طرف محصول داخلی شده است. 

اصغریان ادامه داد: پرورش ماهی در قفس در دریا و نیز خط ساحلی در اولویت ویژه قرار گرفته و با توجه به اخذ تمام مجوزهای قانونی، جواز تاسیس برای تولید 12 هزار و 500 تن ماهی در قفس صادر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با تصریح بر اینکه در راستای مبارزه با مافیای چای، دیگر از انبار شدن و چای سنواتی خبری نیست، گفت: اکنون تمام چای خشک تولیدی هر سال همان سال تولید به فروش می‌رسد.

اصغریان احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در این استان را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان اذعان داشت: در شهرستان مرزی آستارا مکانی برای احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده و بخش‌خصوصی برای ساخت آن اعلام آمادگی کرده است. 

وی تجهیز و نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی زراعی در سطح 10 هزار هکتار در هر سال را از دیگر اقدام‌های دولت عنوان کرد و افزود: امسال نیز حداقل 10 هزار هکتار تجهیز و نوسازی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز