خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل اموراجتماعی‌استانداری گیلان خبر داد:

مشکلات مالیاتی سازمان‌های مردم نهاد گیلان بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۴۶۲

سرپرست اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از بررسی مشکلات مالیاتی سازمان‌های مردم نهاد با حضور کارشناسان اداره کل امور مالیاتی و اعضای سمن های گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش امروز در دومین جلسه شورای مشورت سازمان‌های مردم نهاد بیان کرد: این جلسه با توجه به درخواست اعضای این سازمان‌ها برای رفع مشکلات مالیاتی آنها به این امر اختصاص داشت.

سرپرست اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اظهار کرد: در این جلسه مشکلاتی را که سازمان‌های مردم نهاد در خصوص چگونگی پرداخت مالیات داشته اند، مطرح و از سوی کارشناس اداره کل مالیاتی توضیحات و راهنمایی هایی ارائه شد.

رنجکش خاطرنشان کرد : در این جلسه همچنین مقرر شد کلیه مواردی که سازمان‌های مردم نهاد در زمینه پرداخت مالیات با آنها روبرو هستند به صورت مکتوب در اختیار اداره کل امورمالیاتی قرار گرفته تا از این طریق راهنمایی های مناسب برای رفع آنها انجام شود.

دبیر هیات نظارت بر عملکرد سازمان‌های مردم نهاد استان گیلان با تاکید بر اینکه این سازمان ها دارای فعالیت داوطلبانه و خیریه هستند، اظهار داشت باید تلاش کنیم تا شرایط بهتری برای فعالیت تشکل‌های اجتماعی فراهم شود.

وی تصریح کرد : با توجه به رویکرد مثبت دولت نسبت به فراهم سازی شرایط مناسب برای تشکل های اجتماعی گاهی برخی قوانین و تفسیر آن توسط کارشناسان مربوطه موجب مشکلاتی در چگونگی فعالیت سمن ها می شود که می توان با تعامل و اجرای صحیح قوانین آنها را برطرف کرد.

وی افزود: اجرای قوانین بر همه واجب است اما برای ایجاد مشوق های لازم برای حضور افراد جامعه در فعالیت های اجتماعی و برخورداری از کمک های آنان در جامعه برای پیشبرد اهداف می بایست با راهنمایی درست کارشناسان دستگاه‌های اجرایی زمینه ایجاد ترغیب آنان را در کارهای عام المنفعه فراهم کرد .

در این جلسه همچنین مقرر شد نماینده ای از سوی استانداری برای حضور در شورای حل اختلاف اداره کل مالیاتی در راستای پیگیری مشکلات تشکل های اجتماعی معرفی شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز