خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور زندان‌های گیلان خبر داد:

کاهش 18 درصدی نرخ ورودی زندانی‌ها در گیلان

مدیر کل امور زندان‌های گیلان ارائه بیش از 5 هزار خدمات دندانپزشکی به زندانیان را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد و متذکر شد: دومین اداره کل زندان‌ها با برخورداری از 14 مرکز در کشور هستیم.

به گزارش ایلنا از رشت، سیدحمید حسینی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته قوه قضائیه سازمان زندان‌ها را مجری بخشی از مجازات‌های قضات دانست که منتهی به حبس می‌شود.

مدیر کل امور زندان‌های گیلان انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه را از جمله ارائه‌دهنده خدمات به زندانیان در کنار این اداره کل عنوان کرد و یادآور شد: خدمات زندان بانی شبانه‌روزی است و در حال تلاش و کار هستیم.

وی ماهیت سازمان زندان‌ها را امنیتی خواند و تصریح کرد: تأمین سلامت زندانیان، تربیت و اصلاح زندانیان جزو وظایف سایزمان زندان‌هاست و به خانواده‌های زندانیان و شکات پرونده و زندانیان خدمات اجتماعی ارائه می‌دهیم.

مدیر کل امور زندان‌های گیلان ارائه بیش از 5 هزار خدمات دندانپزشکی به زندانیان را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد و متذکر شد: دومین اداره کل زندان‌ها با برخورداری از 14 مرکز در کشور هستیم.

حسینی سلامت، بهداشت و درمان زندانیان را اولویت خدمات در زندان دانست و خاطرنشان کرد: درمان زندانیان توسط پزشکان متخصص انجام می‌شود.

وی یکی از مشکلات اساسی زندان‌های گیلان فضای بسیار کم و کمبود تجهیزات و منابع اعتباری بیان کرد و یادآور شد: فرسودگی و غیر استاندارد فضای زندان‌های گیلان از مشکلات اساسی بوده و افزایش 10 هزار متر مربع به فضای زندان‌های گیلان نیاز ضروری است.

وی با بیان اینکه عموم زندانیان دچار مشکلات اقتصادی، اجتماعی و شخصیتی هستند، گفت: خدمات زندانبانی به زندانیان تخصصی است و تمام خدمات در زندان ارائه می‌شود.

حسینی از کاهش 18 درصدی نرخ ورودی زندانی‌ها در استان خبر داد و متذکر شد: سال گذشته 629 نفر از زندانیان غیرعمد در گیلان و یک‌هزار و 37 زندانی نیز با کمک انجمن حمایت، از زندان آزاد شدند.

این مسؤول با اشاره به اینکه سال گذشته 32 هزار و 782 مورد ویزیت عمومی زندانیان انجام شد، تصریح کرد: در این مدت 7 هزار و 907 مورد ویزیت توسط پزشکان متخصص انجام شد.

کد خبر : ۳۸۲۸۱۲