خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان خبر داد:

فعالیت22 مرکز و 850 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در گیلان

مدیر کل فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با 22 مرکز آموزشی دولتی و 850 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد، خدمات آموزش مهارتی را با گستره و تنوع در حوزه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر ارایه می‌دهد.

به گزارش ایلنا، رحیم عطایی پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: بهره‌گیری از استانداردهای مهارت شایستگی با ساعت آموزش محدود ویژه ایام تابستان برای پوشش برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت جوانان از مجموعه اقداماتی است که در راستای ارتقای سطح مهارت‌های زندگی جوانان آینده‌ساز این استان و هم راستا با شعار استاندار گیلان طراحی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان تصریح کرد: از تمامی ظرفیت‌های آموزشی موجود در بخش‌های مختلف اعم از دولتی و خصوصی برای اجرای دوره‌های مهارتی ویژه غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان با رویکرد شایستگی محور بهره می‌گیریم.

عطایی پور خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت حداکثری بخش خصوصی و طراحی دوره‌های مهارتی با سبک شایستگی و تعیین نرخ شهریه مطلوب و مناسب برای استفاده حداکثری اقشار ضعیف جامعه از دوره‌های مهارتی ویژه این حوزه، از اقدامات اثربخش که در سال 1395 طراحی و به اجرا درآمده است.

وی بیان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با 22 مرکز آموزشی دولتی و 850 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد، خدمات آموزش مهارتی را با گستره و تنوع در حوزه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر ارایه می‌دهد.

عطایی پور گفت: ظرفیت دوره‌های مهارتی در گیلان در مجموع بخش‌های دولتی و غیردولتی حدود 50 هزار نفر در سال است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از ظرفیت دوره‌های مهارتی به اجرای آموزش‌های مهارتی در حوزه استاندارد شغل اختصاص یافته، ظرفیت پذیرش جوانان برای شرکت در دوره‌های مهارتی ویژه غنی‌سازی اوقات فراغت با رویکرد شایستگی محور پنج هزار نفر پیش بینی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان از عموم جوانان و خانواده‌های آنان خواست تا با شرکت و هدایت فرزندان خود به سمت مهارت آموزی، فردای بهتری را برای دستیابی به مهارت‌های زندگی و فرصت شغلی بیشتر مهیا کنند.

وی افزود: علاوه بر برنامه‌های ویژه غنی‌سازی اوقات فراغت، تمامی کارگاه‌های آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای در سطح استان گیلان در همه ایام سال آماده ثبت نام و ارایه آموزش‌های مهارتی به جوانان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان افزود: برای استفاده حداکثری از ظرفیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در سطح گیلان و تعیین نرخ شهریه مناسب برای بهره‌مندی اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه از آموزش‌های ارایه شده در بخش با تعامل و همیاری کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد، نرخ شهریه دوره‌های شایستگی با کمترین قیمت مصوب و به مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان‌ها و همه انجمن‌های صنفی در سطح استان ابلاغ شده است.

کد خبر : ۳۸۳۱۴۸