خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

تاکید رئیس جمهوری بر اتمام پروژه راه آهن رشت قزوین

استاندار گیلان از تأکید رئیس جمهوری مبنی بر اتمام راه آهن رشت- قزوین در موعد مقرر خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛  نجفی در نشست بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی مصوب سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان که با حضور  حاجی محمدی مشاور سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مسئول پیگیری مصوبات سفر برگزار شد با اشاره به گزارش وضعیت ساخت راه آهن رشت- قزوین به روحانی در حاشیه ضیافت افطار با استانداران و وزرا گفت : ریاست محترم جمهوری بصورت جدی دستور دادند تا راه آهن رشت- قزوین تا پایان سال 95 به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه باتوجه به آثار اقتصادی، بین المللی و مطالبه‌ی چندین ساله‌ی مردم ؛ راه آهن رشت- قزوین مهم ترین پروژه سفر رئیس جمهوری به گیلان محسوب می‌شود گفت : علاوه بر اختصاص مطالبات سال گذشته، 420 میلیارد تومان نیز امسال برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته است.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : باتوجه به تأکیدات رئیس جمهوری و پیگیری‌های معاونین ایشان و وزرای مربوطه هیچ گونه تعلل و کوتاهی درخصوص روند اجرای این طرح پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به پیشرفت 93 درصدی زیرسازی این پروژه گفت : امیدواریم زیرسازی راه آهن رشت- قزوین تا شهریور ماه پایان یابد.

 نجفی افزود : تا 10 روز آینده 500 میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران از طریق اوراق خزانه پرداخت خواهد شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای اجرای 29 پروژه مصوب عمرانی سفر اردیبهشت ماه سال گذشته دولت به گیلان 795 میلیارد تومان اختصاص یافت گفت : اختصاص 700 میلیارد تومان از این اعتبار تاکنون قطعی شده است که در چند ماه آینده به 800 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : عزم عمومی در استان باتوجه به تأکیدات رئیس جمهوری، پیگیری برای محقق شدن وعده های  سفر است.

کد خبر : ۳۸۴۲۸۶