خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبرداد:

ثبت 10 هزار و 540 فرصت شغلی در سامانه رصد

asdasd
کد خبر : ۳۸۴۶۹۷

استاندار گیلان گفت : 10 هزارو 540 فرصت شغلی جدید در بخش‌های مختلف تولیدی ، صنعتی و خدماتی استان در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی امروز در کارگروه اشتغال و توسعه که با حضور جمعی از نمایندگان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در محل سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با تسلیت ایام شهادت مولی متقیان حضرت علی (ع) و گرامیداشت لیالی قدر افزود : انشاء ا... خداوند توفیق بهره‌گیری هر چه بیشتر از فضیلت‌های شب قدر را نصیب همه ما کند.

وی از کسب جایگاه سوم مشارکت اقتصادی توسط استان در سال 94 خبر داد و افزود : باتوجه به آمارگیری سال 94 که در فصول مختلف صورت پذیرفت فضای استان در بخش مشارکت‌های اقتصادی فعال بوده و آینده خوبی را در این بخش برای گیلان متصور هستیم.

 نجفی همچنین از ثبت 10 هزارو 540 فرصت شغلی در بخشهای مختلف تولیدی - صنعتی و خدماتی استان در سامانه رصد اشتغال خبر داد و تاکید کرد  این روند با تعامل تمامی نهادهای دست اندرکار باید با سرعت تداوم یابد.

استاندار گیلان با یادآوری رتبه ششم گیلان در بیکاری در پایان سال 93 اظهار داشت : با تلاش‌های صورت گرفته، رتبه بیکاری گیلان در پایان سال 94 به جایگاه بیستم کشور بهبود یافت اما این به معنای حل کامل مشکل اشتغال استان نیست.

وی مشکلات اشتغال استان بویژه در بخش فارغ التحصیلان را نگران کننده دانست و افزود : باید با تمام توان در جهت حل مشکل اشتغال استان تلاش کنیم.

نجفی بر ضرورت توسعه شرکت‌های دانش بنیان تأکید کرد و افزود : پارک علم و فناوری و متولیان این بخش باید تلاش و تحرک بیشتری را در راستای توسعه هر چه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان داشته باشند

وی در ادامه افزود : به دنبال آن هستیم تا بخشی از فرصت‌های اشتغال استان از طریق شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در بخش صنایع دستی و فرش دستبافت استان اظهار داشت : توفیقات این بخش باید بیان شود.

وی بر ضرورت همکاری هر چه بیشتر برخی از بانک‌ها با مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی تأکید کرد و افزود : اگر مدیری نتواند مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی را درک کند، بهتر است که در استان حضور نداشته باشد.

وی همراهی دستگاه‌های اجرایی استان را بی‌نظیر دانست و افزود : اکثریت مدیران استان در مسئولیتی که به آنان واگذار می‌شود موفق و پیگیری هستند.

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته از 2 سال گذشته در بخش پرورش ماهی در استان اظهار داشت : تولید 12 هزار و 500 تن ماهی در برنامه استان دیده شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به احیای جلسات شورای کشاورزی از سال گذشته در گیلان اظهار داشت : مباحث مربوط به بخش کشاورزی استان در این نشست‌ها پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکثریت مراکز تحقیقات کشاورزی در گیلان وجود دارد افزود : باید از این ظرفیت در جهت توسعه بخش کشاورزی بهره گیریم.

استاندار گیلان بر ضرورت نظارت و حفاظت از منابع اعتباری سیستم بانکی در بخش اشتغال تأکید کرد.

وی با اشاره به دیدار خود با رئیس صندوق توسعه ملی از سفر رئیس این صندوق به گیلان بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد و این سفر را فرصتی برای حل مشکلات بخش اشتغال استان دانست.

استاندار گیلان با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی براساس ارزش و اخلاق شکل گرفته است افزود : اخلاق در این است که ضمن داشتن نظرات متفاوت و انتقادات سازنده، انصاف و اخلاق را در قضاوت‌ها داشته باشیم.

نجفی حل مشکل اشتغال را دغدغه رهبر معظم انقلاب و دولت عنوان کرد و افزود : دولت همواره بر ضرورت رونق و خروج از رکود که اشتغال را در پی خواهد داشت تأکید دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز