خبرگزاری کار ایران

بازدید مدیران صنعتی گیلان از شهرک صنعتی لوشان و رفع مشکلات آنها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به سرمایه‌گذاری ۳۶۰ میلیارد تومانی در صنعت گیلان در سال ۹۲ اشاره کرد و یادآور شد: سال ۹۳ مبلغ ۴۴۰ میلیارد تومان در صنعت استان سرمایه‌گذاری شده و مهم‌تر از آن سرمایه‌گذاری‌های جدید در گیلان است.

به گزارش ایلنا از رودبار، علی منتظری عصر دیروز به همراه نماینده رودبار، معاون استاندارو مدیرعامل شهرک‌های صنعتی گیلان در جریان بازدید از شهرک صنعتی لوشان با اشاره به ثبت‌نام ۱۰ هزار نفر در سامانه اشتغال گیلان در سال گذشته گفت: دو هزار نفر در حوزه صنعت و هشت هزار نفر در حوزه اصناف ثبت‌نام کردند.

وی به اجرایی نشدن ۱۸ درصد از مصوبات کارگروه رفع موانع تولید گیلان اشاره کرد و گفت: ۱۷ درصد از مصوبات به دلیل پیگیری نکردن متقاضیان اجرایی نشده، ضمن اینکه ۲۳ درصد از مصوبات در حال پیگیری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه رتبه دهم سرمایه‌گذاری کشور به این استان تعلق گرفته است، تصریح کرد: یکی از وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت تشکیل جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در گیلان است.

وی با بیان اینکه روند خوبی در حوزه صنعت گیلان آغاز شده است، اظهار کرد: روند مذکور روبه پیشرفت است و امسال یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان پیش‌بینی شده است.

منتظری از برطرف کردن ۳۰ درصد از مشکلات صنعت گیلان در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: ۵۴۱ مصوبه در کارگروه مذکور به تصویب رسید و ۴۳ درصد از مصوبات اجرایی شده است.

وی به سرمایه‌گذاری ۷۲۰ میلیارد تومانی در بخش صنعت گیلان در سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۷۶ درصد نسبت به سال‌های ماقبل افزایش سرمایه‌گذاری در استان داشتیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه ۴۷۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای استان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: ۶۵۰ نفر تاکنون ثبت‌نام کردند، ۲۳۰ مورد بررسی شده و ۱۴۲ مورد به بانک‌ها معرفی شد اما هنوز پرداخت تسهیلات آغاز نشده است.

منتظری به سرمایه‌گذاری ۳۶۰ میلیارد تومانی در صنعت گیلان در سال ۹۲ اشاره کرد و یادآور شد: سال ۹۳ مبلغ ۴۴۰ میلیارد تومان در صنعت استان سرمایه‌گذاری شده و مهم‌تر از آن سرمایه‌گذاری‌های جدید در گیلان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به تلاش تمام بخش‌ها برای تحقق سرمایه‌گذاری مذکور در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال ۴۰۰ واحد صنایع کوچک و متوسط گیلان دوباره راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر : ۳۸۵۱۵۴