خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر گیلان خبر داد:

وجود 50 هزار نفر معتاد و 45 کمپ ترک اعتیاد در گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۲۸۴

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان یادآور شد: بعد از تصادف، سکته‌ها و سوانح سوختی، روزانه 8 نفر بر اثر اعتیاد به مواد افیونی جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ایلنا از رودبار، محمدحسین شاهکویی عصر امروز در همایش تدوین برنامه‌های پیش‌گیرانه مبارزه با مواد مخدر که در مجتمع فرهنگی سینمایی رودبار برگزار شد، گفت: 25 درصد مصرف‌کنندگان مواد مخدر اکنون از 450 نوع مواد مخدر صنعتی استفاده می‌کنند که در نقاط مختلف جهان تولید می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان تعداد معتادان گیلان را 50 هزار نفر اعلام کرد و افزود: بر اساس اسناد پیشگیری و درمان اعتیاد ایران، باید 5 درصد نرخ کاهش شیوع و بروز اعتیاد به مواد مخدر را داشته باشیم و افزایش 10 درصدی مانایی افراد بهبود یافته را نیز مورد نظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه 80 درصد معتادان پس از اعتیاد و مصرف برای تأمین حداقل معاش و نیز مواد رو به خرده‌فروشی می‌آورند، افزایش زندانیان سرقت منازل، احشام و اتومبیل‌ها، تجاوز به عنف، قتل و کودک آزاری و همسر آزاری را از پیامدهای اعتیاد برشمرد.

شاهکویی تغییر رویکرد مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی را خاطرنشان کرد و افزود: مهمترین عامل بازگشت به اعتیاد 80 درصد ترک یافتگان عدم پذیرش آنها از سوی جامعه است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان چهارمین عامل مرگ و میر را مصرف مواد مخدر ذکر کرد و یادآور شد: بعد از تصادف، سکته‌ها و سوانح سوختی، روزانه 8 نفر بر اثر اعتیاد به مواد افیونی جان خود را از دست می‌دهند.

شاهکویی افزود: این شورا با اهداف راهبرد متوازن مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر در 5 حوزه تخصصی برای مبارزه با مواد مخدر برنامه‌ریزی کرده و 370 مرکز ترک اعتیاد سرپایی و 45 کمپ ترک اعتیاد نیز وجود دارد.

این مسئول با اشاره به موفقیت و پیروزی کشور در جنگ و سازندگی به‌دلیل حضور آگاهانه و هوشمندانه مردم بیان داشت: تا مردم در صحنه حضور پیدا نکنند و پای کار نباشند با وجود رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های سپاه، بسیج، نیروی‌انتظامی و سربازان گمنام امام‌زمان(عج) در زمینه مبارزه با مواد مخدر موفق نمی‌شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز