خبرگزاری کار ایران

یونس رنجکش:

حلقه‌های زنجیره خدمات گردشگری باید به هم متصل شوند

asdasd
کد خبر : ۳۸۶۵۶۶

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تاکید بر همگرایی عناصر تصمیم ساز در توسعه گردشگری گفت: حلقه های زنجیره خدمات گردشگری باید به هم متصل شوند.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش امروز  در کارگروه ویژه هماهنگی ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان در جمع مدیران واحدهای صنفی گردشگر گیلان بیان کرد: توسعه پایدار در حوزه گردشگری استان زمانی اتفاق می‌افتد که هماهنگی‌های واحدی بین دستگاه های خدمات‌دهنده و سیاستگذار وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: خلاقیت و نوآوری در ارائه خدمات و استفاده از ظرفیت‌های منطقه نقش مهمی در حضور و پایداری گردشگران در استان دارد.

وی یادآور شد: اگر بتوانیم با اجرای سیاست‌های هماهنگ و همکاری و حمایت دستگاه‌های پشتیبان برنامه‌ریزی‌های اصولی داشته باشیم دیگر نگران گریز گردشگران از استان نخواهیم بود.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌های ساحلی گیلان افزود: سال‌گذشته بیش از 25 میلیون نفر از گردشگرانی که به استان گیلان آمدند در نوار ساحلی حضور یافتند که این حجم گردشگر 10 برابر جمعیت این استان است.

وی ادامه داد: نگاه‌ملی به استان‌گیلان برای تامین امکانات و خدمات از ضرورت‌هایی است که باید به آن توجه جدی در سطح کشور شود زیرا سواحل و دریای حوزه جغرافیای گیلان تنها متعلق به گیلانیان نیست.

وی یکی از سیاست‌های استان درباره ارائه خدمات به گردشگران بویژه در نوار ساحلی را ایجاد همگرایی بین صاحبان مراکز اقامتی، تفریحی، هتل‌ها و سایر امکانات خدماتی و رفاهی در نوار ساحلی امسال عنوان کرد که با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری انجام خواهد شد.

وی گفت: در مبحث مدیریت فضاهای گردشگری و توسعه این بخش نمی‌توان جزیره‌ای عمل کرد بلکه در حلقه‌های زنجیر گردشگری باید به هم متصل شود.

وی ساماندهی ناجیان‌غریق در سواحل با بهره‌گیری از مدیریت دهیاری‌ها و همچنین واحدهای اقامتی و گردشگری نوار ساحلی استان در سال‌جاری را از اولویت‌های ساماندهی امسال عنوان کرد.

به گفته رنجکش همه دستگاه‌های حمایتی نیز در این زمینه همکاری داشته باشد تا از چرخه صحیح مدیریت سواحل بتوانیم در زمینه توسعه اقتصادی گردشگری نیز بهره‌مند شویم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز