خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان خبر داد:

پرداخت تسهیلات به کارفرمایان بدهکار تامین اجتماعی جهت تسویه حساب

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با تصریح بر اینکه در گیلان ۱۰۳ هزار نفر مستمری‌بگیر هستند، گفت: این افراد بازنشسته و از کارافتاده هستند و هفت درصد رشد مستمری‌بگیران را در استان داریم.

به گزارش ایلنا از رشت، جمیل حق‌پرست پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرایطی فراهم شد تا هیچ فردی در کشور فاقد پوشش بیمه‌ای نباشد، بیان کرد: افراد از گروه‌های مختلف خود را زیرپوشش بیمه قرار داده‌اند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان اظهار کرد: افراد از گروه‌های بیمه اجباری، مشاغل آزاد، خانه‌دار و... می‌توانند مشمول بیمه‌پردازی شوند و از خدمات بیمه استفاده کنند.

وی به مطالبه سه هزار میلیارد ریالی معوقه تامین اجتماعی از کارفرمایان استان اشاره کرد و بیان داشت: کارفرمایان در صورت تمایل می‌توانند بدهی خود را از طریق دریافت تسهیلات بانک رفاه به تامین اجتماعی پرداخت کنند.

حق پرست تصریح کرد: کارفرمایان خوش‌حساب که در سه محور و سه موضوع دچار خسارت شده‌اند می‌توانند از بخشودگی جرایم در طول تقسیط ۱۲ تا ۳۶ ماهه استفاده کنند.

وی از فعالیت ۲۶ شعبه بیمه تامین اجتماعی در گیلان خبر داد و ادامه داد: هشت شعبه اقماری و چهار شعبه کارگزاری در استان فعالیت می‌کنند که به پنج شعبه ارتقاء یافته و تعداد شعبه‌های تامین اجتماعی به ۲۷ شعبه افزایش می‌‌یابد.

حق پرست با اشاره به اینکه ۳۹۰ هزار بیمه شده اصلی در گیلان وجود دارد، اظهار کرد: در این زمینه شاهد رشد ۴. ۵ درصدی نسبت به سال ۹۳ هستیم.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با تصریح بر اینکه در گیلان ۱۰۳ هزار نفر مستمری‌بگیر هستند، اذعان داشت: این افراد بازنشسته و از کارافتاده هستند و هفت درصد رشد مستمری‌بگیران را در استان داریم.

وی مجموع جمعیت زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی در گیلان را یک‌ میلیون و ۱۶۴ هزار نفر عنوان کرد و افزود: جمعیت بیمه‌ شده تامین اجتماعی در گیلان ۴۶ درصد را در بر می‌گیرد که از متوسط ۵۳ درصدی کشور عقب است.

کد خبر : ۳۸۸۴۱۱