خبرگزاری کار ایران

وجود 9500 خانوار فاقد مسکن در گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۰۹۴

تا پایان سال جاری هزار واحد مسکونی مددجویان فاقد مسکن تحت حمایت کمیته امداد گیلان به کمک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان ساخته و تحویل می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، در راستای انعقاد تفاهم نامه ساخت بیست هزار واحد مسکونی  فی مابین کمیته امداد و سپاه پاسداران کشور،  طی جلسه ای  که امروز با حضور مدیرکل و جمعی از مسئولین کمیته امداد گیلان و فرماندهان نواحی سپاه قدس استان  برگزار شد، فرایند ساخت و تحویل  هزار واحد مسکونی مددجویان تحت حمایت این نهاد تا پایان سال جاری از نزدیک مورد تحلیل و بررسی قرارگرفت .

در این نشست مدیرکل کمیته امداد گیلان بیان کرد: یکی از دغدغه های اساسی این نهاد خانه دار کردن مددجویان و نیازمندانی است که فاقد مسکن هستند و یا از مسکن مناسبی برخوردار نیستند که امیدواریم با همکاری بیش از پیش دستگاههای مربوطه و تخصیص اعتبارات بیشتر برای این امر شاهد کاهش خانواده های فاقد مسکن در استان باشیم.

علیرضا محمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر 9500خانوار  از مددجویان گیلانی فاقد مسکن هستند افزود : طی سال 93 و 94 قریب به 660 میلیارد ریال از منابع بانکی و کمیته امداد برای مسکن خانوارهای استان تخصیص یافته است.

وی با تاکید بر رعایت مسائل فنی در ساخت واحدهای مسکونی برای مددجویان تصریح کرد: سال گذشته 6 میلیارد و 880 میلیون ریال بابت اجاره مسکن 3 هزار و 211 خانوار از مددجویان استان پرداخت شده است.  

در ادامه ، سردار کاظمی جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان با قدردانی از تلاش های کمیته امداد به جهت ساخت مسکن برای نیازمندان گفت: خوشبختانه کمیته امداد در این بخش کارنامه خوبی دارد و توانسته بسیاری از نیازمندان را صاحب خانه کند.

وی با بیان گزارشی از روند ساخت هزار واحد مسکونی مددجویان افزود: 484 پروانه ساختمانی برای این واحدها صادر و ساخت 342 واحد نیز آغاز شده است که امیدواریم با تلاش مضاعف و هماهنگی های لازم ساخت این واحدهای مسکونی تا پایان سال به اتمام برسد و به مددجویان واگذار شود.

وی درادامه  با توجه به جمعیت قریب 10هزار نفری دانش آموزان تحت حمایت امداد از اعلام  همکاری مشترک   سپاه پاسداران در بخش فرهنگی و حمایت از ایتام این نهاد در آینده نزدیک خبرداد.

لازم به ذکر است در این نشست هریک از مدیران و معاونین دو نهاد اجرای به بیان نقطه نظرات خود در خصوص تسریع در روند ساخت واحدهای مسکونی و چگونگی افزایش تعاملات پرداختند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز