خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد:

آغاز تور دریای خزر تا خلیج فارس خودروی خورشیدی غزال ایرانی 3

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۸۶۷

رالی خودروی خورشیدی غزال ایرانی 3 در مسیر خزر تا خلیج فارس با شعار یک راه طولانی یک غزال بی باک از فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی آغاز شد.

 به گزارش ایلنا از بندر انزلی ، رالی خودروی خورشیدی غزال ایرانی 3 در مسیر خزر تا خلیج فارس با شعار یک راه طولانی یک غزال بی باک از فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی آغاز شد.

رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار با اعضاء تیم غزال ضمن تشکر از تیم خودروی خورشیدی دانشگاه تهران موضوع تجاری سازی تولید این خودروها را دارای اهمیت اعلام کرد و با تصریح بر اینکه حمایت از صنایع سازگار با محیط زیست از مهمترین مؤلفه ها و دغدغه های این سازمان در جذب سرمایه گذاران تولیدی است، اظهار داشت: یکی اولویت اصلی این سازمان پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان در حوزه های مختلف همانند  طراحی و ساخت خودروهای خورشیدی و هیبریدی است چراکه علاوه بر دانش افزایی و سازگاری با محیط زیست امکان بالارفتن درآمدهای ارزی کشور از طریق صدور دانش فنی ساخت این خودروها نیز فرآهم می شود.

وی کاهش مصرف سوخت های فسیلی و به تبع آن کاسته شدن از شدت آلودگی هوا در شهرهای بزرگ را از دیگر نتایج به کارگیری خودروهای هیبریدی و خورشیدی اعلام کرد و گفت: با عنایت به راهبرد تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص سیاستهای اقتصاد مقاومتی شرکت های خودرو ساز کشور باید از طرح های سرمایه گذاری تولیدی در جهت تجاری سازی ساخت و تولیدی این گونه محصولات حمایت نمایند.

کارن ابری نیا مدیر پروژه با بیان اینکه ساخت مدل های اولیه این خودرو از سال 83 آغاز شده است و یک تیم 40 نفره از دانشجویان رشته های برق، مکانیک و مهندسی صنایع دانشگاه تهران ساخت و طراحی این خودروی خورشیدی منحصربفرد را به عهده داشتند افزود: این خودروی خورشیدی در تور خزر تا خلیج فارس صبح امروز حرکت خود را از منطقه آزاد انزلی آغاز میکند و در مدت 8 روز به جزیره کیش خواهد رسید.

مدیر پروژه غزال ایرانی گفت: با توجه به استفاده این خودرو از انرژی خورشید، هیچ گونه آلودگی برای محیط زیست ایجاد نمی کند و بر همین اساس حفاظت از محیط زیست در کنار جایگزین کردن سوخت فسیلی مهمترین هدف در پروژه غزال ایرانی است و به همین دلیل سفر خود را از حاشیه دریای خزر و ساحل زیبای منطقه آزاد انزلی آغاز کرده ایم.

کارن ابری نیا با بیان اینکه این خودرو نسل سوم خودروی غزال بوده و در مسابقات جهانی خودروهای انرژی پاک در استرالیا در سال 2015 توانست در بخش سرعت مقام سوم را بدست آورد، اضافه کرد : مسیر حرکت این خودرو از منطقه آزاد انزلی به سمت رشت، قزوین، تهران، قم، کاشان  اصفهان، بندرعباس و  رد نهایت جزیره کیش است.

وی عنوان کرد: مواد بکار رفته در این خودرو فیبر کربن بوده و چهار چرخ و دو موتور دارد که با برق کار میکند و در روز حد اکثر سرعت آن 130 کیلومتر است و با شارژ باطری میتواند با سرعت 80 کیلومتر در ساعت مسافت 400 کیلومتر را در شب طی کند.

گفتنی است نسل چهارم خودروی غزال ایرانی در دست ساخت می باشد و به منظور آشنای مردم با این نوع از خودروها در شهرهای مختلف ایستگاه پرسش و پاسخ برگزار می شود، از سوی دیگر این خودرو اولین خودروی برقی دو سرنشین در خاورمیانه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز