خبرگزاری کار ایران

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد گیلان در گفتگو ایلنا:

آموزش بیش از 50 هزار خانواده مددجویان در سال جاری/ معرفی بیش از هزار نفر بی سواد تحت پوشش به نهضت سواد آموزی

asdasd
کد خبر : ۳۹۱۳۵۲

کمیته امداد گیلان دارای کانون های موقت اوقات فراغت در ایام تابستان است که در این ایام در سراسر استان فعالیت میکنند.

عباس لنگرودی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رشت گفت: کمیته امداد امام خمینی گیلان در حوزه فرهنگی فعالیت های متعددی را به انجام رسانده ایم که در همین راستا 10 هزار نفر دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و بیش از دو هزار و پانصد نفر دانشجو تحت حمایت این نهاد است.

وی ارائه آموزش و مشاوره در رابطه با خانواده را از جمله موارد خدماتی به مددجویان عنوان نمود و افزود:

اجرای اردوهای زیارتی و یک روزه به داخل و خارج از استان برای دانش آموزان در فصل اوقات فراغت از دیگر موارد اجرایی است.

این مسئول بیان داشت: کمیته امداد گیلان دارای کانون های موقت اوقات فراغت در ایام تابستان است که در این ایام در سراسر استان فعالیت میکنند.

وی بیان داشت: 5 کانون بصورت دائمی  در طول سال به فعالیت مشغول هستند که آموزش  های فنی و حرفه ای، اعتقادی و قران و تحکیم بنیان خانواده  را انجام می دهند.

مدیر فرهنگی کمیته امداد گیلان تصریح کرد: آموزش بیش از 50 هزار خانواده در سال جاری از جمله برنامه های دیگر در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه طرح فلاح در سطح استان در حال انجام است افزود: این طرح در قالب هیات های متفاوت در شهرستانها اجرایی شده و مبلغان با حضور درداخل خانواده ها درصدد تحکیم مباحث اعتقادی هستند.

این مسئول بحث مرگ بیسوادی را از دیگر موارد فرهنگی عنوان نمود و افزود: درسال گذشته براساس تفاهم نامه ای که با سازمان مربوطه به امضا رسانده شد، 5 هزار نفر از افراد  تحت حمایت بی سواد شناسایی و به تعداد هزار و دویست بی سواد محض به نهضت سواد آموزی معرفی شدند. 

وی افزود: آموزش در نقاط دور دست و مناطق محروم و آموزش در حوزه پیشگیری از اعتیاد در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد.

این مسئول بیان داشت: در سال گذشته بیش از 9 هزار نفر توسط اساتید مجرب در حوزه پیشگیری آموزش دیدند.

وی افزود: ازدواج مجدد برای زوج هایی که بی سرپرست در جهت ساماندهی آنان و جلوگیری از آسیب های اجتماعی از اقدامات دیگر این اداره کل بوده است.

مدیرفرهنگی کمیته امداد گیلان گفت: سال گذشته 400 نفر از زنان بی سرپرست خانوار ازدواج مجدد کرده و جهیزیه آنان تامین گردید.

وی افزود: ارایه خدمات دانش آموزی و دانشجویی از جمله موارد حمایتی بود که  تامین شهریه ثابت و متغیر دانشجویان در مقاطع کاردانی و کارشناسی و هم ارشد و دکتری از دیگر خدمات بوده است.

این مسئول افزود: در سال 94 برای 2500 نفر از دانشجویان تحت حمایت، تامین شهریه صورت گرفت که برگزاری اردوهای آموزشی تربیتی  برای بیش از هشت هزار نفر از  دانشجویان  و بزرگسالان از دیگر اقدامات بوده است.

وی بیان داشت: اعزام چهار هزار نفر از مددجویان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس و شش هزار دانش آموز به اردوهای تفریحی از دیگر اقدامات بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز