خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره راه و شهرسازی رشت خبر داد:

آسفالت بیش از یک هزار کیلومتر از راه‌های روستایی رشت

رئیس اداره راه و شهرسازی رشت گفت: یک‌هزار و ۳۰۵ کیلومتر راه، حدود ۵۳ درصد در حوزه شهرستان و ۵۷ درصد در بخش روستایی آسفالته شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، غلامعلی نیک‌فهم ظهر امروز در جمع دهیاران این شهرستان با اشاره به وضعیت آسفالت راه‌های روستایی رشت گفت: رشت دارای یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه در ۶ بخش است.

رئیس اداره راه و شهرسازی رشت با بیان اینکه در بخش نگهداری راه با مشکل مواجه هستیم، تصریح کرد: از یک‌هزار و ۳۰۵ کیلومتر راه، حدود ۵۳ درصد در حوزه شهرستان و ۵۷ درصد در بخش روستایی آسفالته شده است.

نیک فهم ۵۰۰ کیلومتر را بزرگراه و شهری و ۳۰۰ کیلومتر را نیز راه روستایی در رشت عنوان کرد و افزود: بخشی از راه روستایی در حوزه بافت قرار گرفته است و با همکاری ۵۵ نیروی فنی از راه‌های رشت نگهداری می‌کنیم.

وی آسفالت تمام راه‌های روستایی رشت را از اهداف مهم خواند و یادآور شد: از ابتدای امسال ۲۰ کیلومتر راه مرکزی شهرستان رشت آسفالت شده است.

نیک‌فهم طول راه‌های بخش مرکزی رشت را ۳۷۵ کیلومتر عنوان کرد و گفت: این میزان حدود ۳۰ درصد راه‌های شهرستان رشت را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه به افزایش حدود ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی نیاز است، خاطرنشان کرد: می‌توانیم میزان آسفالت راه روستایی شهرستان رشت را به ۷۰ درصد برسانیم.

این مسؤول توجه به بحث راهداری را ضروری خواند و یادآور شد: حفظ حریم راه‌ها مهم بوده و راه آسفالته باید دارای یک خط باشد، ضمن اینکه در خارج از محدوده طرح‌های هادی تعدادی مزارع کشاورزی وجود دارد که دهیاران باید از ایجاد ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری در آن‌ها جلوگیری کنند.

وی با تصریح بر اینکه در صورت تأمین اعتبار وضعیت آسفالت بهتر می‌شود، ادامه داد: نسبت به هدف مطلوب خود راه طولانی در پیش داریم.

نیک‌فهم اضافه کرد: در چهار سال گذشته میزان بهره‌مندی آسفالت در حوزه این شهرستان را به ۵۳ درصد و راه روستایی رشت را به ۵۷ درصد رساندیم و این شهرستان نیاز به توجه بیشتر دارد.

کد خبر : ۳۹۲۱۶۱