خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز صنعت و معدن برگزار شد؛

تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۹۲۷۹۸

اکنون بیش از یک‌هزار و 100 طرح نیمه تمام صنعتی در زمینه‌های مختلف در استان در حال احداث است و راه‌اندازی هر کدام از این واحدها نقش موثری در توسعه اقتصادی گیلان دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی منتظری در مراسم تجلیل از 35 واحد برتر صنعتی و معدنی گیلان در محل سالن غدیر استانداری با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی، صنعتی و صادراتی استان گفت: گیلان به لحاظ بهره‌مندی از مواهب طبیعی و وجود مرزهای زمینی و دریایی با کشورهای همجوار دریای خزر از موقعیت ویژه‌ای در منطقه برخوردار است.

منتظری، نزدیکی به پایتخت و همسایگی با استان‌های صنعتی و کشاورزی را از موقعیت‌های ژئواستراتژیک و ژئواکونومیک گیلان خواند و افزود: موقعیت مذکور بستر مناسبی برای فعالیت‌های تولیدی و بازرگانی در استان ایجاد کرده است.

وی به صادرات غیر نفتی 42 میلیارد دلاری کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال 50 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در کشور هدف‌گذاری شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه توسعه صنعتی استان به دلیل فراهم بودن زیرساخت‌های مورد نیاز روند روبه رشدی را طی می‌کند تصریح کرد: اکنون بیش از یک‌هزار و 100 طرح نیمه تمام صنعتی در زمینه‌های مختلف در استان در حال احداث است و راه‌اندازی هر کدام از این واحدها نقش موثری در توسعه اقتصادی گیلان دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان قدمت فعالیت‌های بازرگانی، نزدیکی به بازارهای مصرف 300 میلیون نفری کشورهای آسیای میانه و CIS، داشتن بنادر و گمرکات فعال و همجواری با بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر را از شرایط ویژه گیلان عنوان کرد وبیان داشت: وجود منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی، فرودگاه بین‌المللی و واقع شدن در مسیر حمل و نقل بین‌المللی کریدور شمال ـ جنوب استان را از بعد ملی و فرا ملی حائز شرایط ویژه با توانمندی‌های بالا کرده است.

منتظری با بیان اینکه تعداد 100 طرح صنعتی و معدنی در نقاط مختلف گیلان شناسایی شده است، اظهار کرد: طرح‌های مذکور با توجه به موقعیت هر کدام از مناطق پیشنهاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بر برنامه‌ریزی برای توسعه و استقرار صنایع جدید در گیلان تأکید کرد و یادآور شد: کتاب مهم‌ترین طرح‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری در گیلان برای آشنایی و جذب سرمایه‌گذاران به این استان منتشر شده است.

وی با بیان اینکه 310 میلیون دلار کالای غیر نفتی در سال 94 از استان صادر شده است گفت: امسال 400 میلیون دلار صادرات غیر نفتی از گیلان هدف‌گذاری شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز