خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور اجتماعی استانداری گیلان خبر داد:

انتشار پنج اثر با موضوع حوزه حقوق شهروندی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۹۲۸۸۲

مدیر کل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری گیلان از انتشار شش عنوان کتاب در حوزه حقوق شهروندی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش صبح امروز در جلسه اجتماعی استانداری گفت : این کتاب ها باتوجه به مصوبات کمیته حقوق شهروندی استان گیلان از سوی آموزشوپرورش وکانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان تدوین شده است.

وی اضافه کرد: پرداختن به موضوعات مختلف سبک زندگی، آداب معاشرت اجتماعی، توجه به محیط، رعایت قوانین ،اخلاق مداری از جمله مباحثی است که در این کتاب ها برای جامعه هدف کودکان ونوجوانان مقاطع آموزش ابتدایی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی تهیه محتوای این کتاب ها با نظر کارشناسان وکارگروهی متشکل از اداره کل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری ، آموزش وپرورش ،کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان انجام شده است.

دبیر کارگروه حقوق شهروندان استان گیلان افزود:برای انتشار این کتاب ها که شامل 4عنوان کتاب کودک و نوجوانتوسط کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و 2پیک حقوق شهروندی توسط آموزش وپرورش می باشد از سوی استاندارگیلان اعتباراتی اختصاص یافته است.

وی ضرورت توجه به آموزش عمومی در جامعه را یکی از نیازهای جدی عنوان کرد و خواستار فراگیر شدن حرکت های آموزشی در این زمینه شد.

به گفته رنجکش، آموزش حلقه مفقوده در کسب مهارت های  زندگی اجتماعی است که باید از پایه به آن توجه شود.

وی یادآور شد: یکی از اقدامات اساسی در توسعه فرهنگ اجتماعی و آموزشی از سنین پایین جامعه و از مقاطع دبستان است .

رنجکش ادامه داد: تاکنون5عنوان  با مشارکت سازمان های مختلف کتاب هایی با موضوع حقوق شهروندی برای آشنایی جامعه هدف مورد نظر در استان از سوی استانداری گیلان در دو سال اخیر منتشر شده است.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز