خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گیلان مطرح کرد:

شهامت قضایی و تغییر نگرش دو عامل اساسی در استفاده از مجازات جایگزین حبس

asdasd
کد خبر : ۳۹۳۵۱۶

احمد سیاوش‌پور شهامت قضایی و تغییر نگرش را دو عامل اساسی در استفاده از مجازات جایگزین حبس عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، امروز نشست هم اندیشی درباره کاهش جمعیت کیفری زندان با محوریت راهکارهای استفاده از مجازات جایگزین حبس با حضور رئیس کل دادگستری استان  برگزار شد.

احمد سیاوش‌پور رئیس کل دادگستری استان در این نشست مهمترین  تحول در مدیریت را،  تغییر نگرش  عملی در آن  دانست و تصریح کرد: ایجاد نگرش جدید و جهت‌دهی به آن باعث هدف مند شدن و معنا بخشی به کار می شود.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در هفته قوه‌قضائیه، بر ضرورت اطلاع رسانی پیرامون گستردگی و اهمیت کار و عملکرد  دستگاه قضایی تأکید کرد.

وی همچنین خواستار تشکیل کارگروهی متشکل از قضات تجدیدنظر و دادگاه‌ها و روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها شد تا پیرامون بررسی مجازات‌های جایگزین حبس به بحث و تبادل نظر پرداخته و نتیجه را  اعلام کنند.

این مقام ارشد قضایی با بیان اینکه در بیشتر نظام‌های قضایی دنیا مقوله مجازات جایگزین حبس دارای اهمیت بالایی است، خاطرنشان کرد: این کارگروه باید نوآوری‌ها و ابتکاراتی را که برخی قضات در استفاده از این قانون داشته اند جمع‌آوری کرده و آنها را جهت‌دهی کنند.

سیاوش‌پور شهامت قضایی و تغییر نگرش را  دو عامل اساسی در استفاده از مجازات جایگزین حبس عنوان کرد و اظهار داشت: همکاران قضایی از تمامی ظرفیت قانون جدید آیین‌دادرسی کیفری درباره مجازات‌های جایگزین حبس به طور مناسب و هدفمند استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز