خبرگزاری کار ایران

در چهار ماهه اول سال ۹۵ انجام شد؛

اظهارنامه تعیین هویت 21 مورد کالای صادراتی به ارزش بیش از 15 میلیارد ریال

رئیس اداره استاندارد آستارا از اظهارنامه تعیین هویت 21 مورد از کالای صادراتی به ارزش 15 میلیارد و 604 میلیون ریال در چهار ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آستارا، شاهرخ جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: 79 فقره گواهینامه انطباق وارداتی در چهار ماهه نخست امسال صادر شد که عمده گواهی‌های صادر شده برای کالای خوراک دام، تخته فیبر و ورق‌آلات فولادی بوده است.

رئیس اداره استاندارد آستارا وزن کالای مذکور را 30 هزار و 948 تن به ارزش 279 میلیارد و 923 میلیون ریال برآورد کرد و گفت: در بحث تعداد گواهینامه‌های انطباق وارداتی دو درصد و از نظر وزن و ارزش به ترتیب 13 و 40 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشتیم.

جعفری به تعیین هویت 65 مورد از کالای وارداتی به وزن 11 هزار و 636 تن اشاره کرد و یادآور شد: این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به لحاظ تعداد و وزن به ترتیب 75 و 938 درصد با افزایش مواجه بود.

رئیس اداره استاندارد آستارا از اظهارنامه تعیین هویت 21 مورد از کالای صادراتی به ارزش 15 میلیارد و 604 میلیون ریال در چهار ماه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: در بخش اظهارنامه تعیین ماهیت کالای صادراتی به ترتیب 62، 78 و 55 درصد کاهش داشتیم.

جعفری با اشاره به صدور 20 فقره گواهینامه انطباق صادراتی در مدت مذکور گفت: این تعداد از گواهی‌ها برای کالای انواع خرما و کشمش به وزن 920 تن و به ارزش 48 میلیارد و 313 میلیون ریال صادر شده است.

وی با تصریح بر اینکه گواهینامه‌های انطباق صادراتی در مدت مذکور از نظر تعداد با 41 درصد کاهش داشته است، ادامه داد: این تعداد از گواهینامه‌ها از نظر وزن و ارزش ریالی به ترتیب 95 و 66 درصد کاهش داشتند.

رئیس اداره استاندارد آستارا خاطرنشان کرد: نظارت بر استانداردسازی سردخانه‌ها و نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی به منظور جلوگیری از عرضه کالای غیراستاندارد و فاقد علامت استاندارد از بارزترین وظایف این اداره محسوب می‌شود.

کد خبر : ۳۹۳۶۵۶