خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان:

هماهنگی بخش‌خصوصی و دولت موجب تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۹۴۹۲۵

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که در شرایط فشار، تحریم، دشمنی‌ها و خصومت‌های شدید می‌تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، همایش ملی تبیین جایگاه بخش‌خصوصی در اقتصاد مقاومتی با همکاری اتاق‌های بازرگانی، اصناف، تعاون و دانشگاه گیلان صبح امروز در سالن تالار حکمت این دانشگاه برگزار شد.

هادی تیزهوش‌ تابان با اشاره به اهمیت هماهنگی بین بخش‌ خصوصی و دولت گفت: تعامل لازم بین دولت و بخش‌خصوصی در گیلان وجود دارد.

وی تحقق منویات مقام معظم رهبری را هدف مهم از برگزاری همایش مذکور ذکر کرد و افزود: هماهنگی ارگان‌های بخش‌ خصوصی و دولت موجب تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان در حاشیه مراسم مذکور هدف از برگزاری همایش مورد نظر را عملیاتی کردن شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل عنوان کرد.

تیزهوش‌تابان تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که در شرایط فشار، تحریم، دشمنی‌ها و خصومت‌های شدید می‌تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.

وی ارکان اقتصاد مقاومتی را شامل مقاوم بودن اقتصاد، استفاده از تمام ظرفیت‌های دولتی و مردمی، حمایت از تولید ملی، مدیریت منابع ارزی و مدیریت مصرف بیان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان ادامه داد: مقام معظم رهبری در شهریور سال 89 در دیدار با کارآفرینان برای نخستین بار واژه اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند.

این مسئول تولیدات مناسب و توسعه صادرات را در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم دانست و یادآور شد: تسهیل در ارتباطات و برطرف شدن مشکلات اقتصادی به رونق اقتصادی کشور کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را معنا و مفهومی از کارآفرینی بیان کردند، گفت: برای رفع نیاز اساسی کشور به کارآفرینی نیز دو دلیل فشار اقتصادی دشمنان و آمادگی کشور برای جهش را معرفی کردند.

تیزهوش‌تابان گیلان را دارای ظرفیت تجارت با روسیه بیان کرد و متذکر شد: استفاده از فرصت‌های تجاری گیلان با کشورهای حاشیه خزر به‌ویژه روسیه می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی داشته باشد.

وی تثبیت نرخ ارز و ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بازارهای ایران را از جمله عوامل تاثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز