خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان خبر داد:

پیش‌بینی حضور 800 مامور آمارگیر در سرشماری نفوس و مسکن گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۹۵۷۹۸

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان از حضور حدود 800 مامور آمارگیر برای سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، وحید طیفوری پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در جریان جلسه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 گیلان با بیان اینکه مدت سرشماری میدانی در سال جاری 30 روزه است، اظهار کرد: تعداد 770 تا 800 نفر مامور آمارگیر برای سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 در استان پیش‌بینی شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، همکاری در انجام تبلیغات محیطی قبل و حین اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن را امری مهم دانست و تاکید کرد: تهیه چارچوب آماری آمارگیری‌ها، تهیه آمار جمعیتی در پایین‌ترین سطوح جغرافیایی و تهیه آمارهای نفوس و مسکن برای صفت‌های نادر از اهداف سرشماری‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سابقه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در ایران، خاطرنشان کرد: از سال 1335 تا 1385 سرشماری‌ها با فاصله زمانی 10 ساله انجام می‌شد و از سال 90 تا 95 سرشماری‌ها با فاصله پنج ساله انجام می‌شود.

طیفوری، کاهش زمان سرشماری عمومی نفوس و مسکن را به دلیل تغییرات ویژه جمعیتی ذکر کرد و خاطرنشان کرد: به طور معمول سرشماری‌ها در آبان‌ماه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن امسال در کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: 700 نوع فعالیت در ستاد سرشماری و استان‌ها برای اجرای رویداد ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن انجام می‌شود.

طیفوری با اشاره به اینکه ماموران آمارگیر استان نسبت به سرشماری سال 90 یک‌سوم کاهش پیدا کردند اظهار کرد: سال 90 تعداد دو هزار نفر مامور آمارگیری از سرشماری عمومی نفوس و مسکن را به عهده داشتند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، انجام فعالیت بزرگ سرشماری عمومی نفوس و مسکن را نیازمند طراحی آزمایشی عنوان کرد و افزود: سال گذشته سرشماری آزمایشی عمومی نفوس و مسکن در تمام کشور با موفقیت انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز