خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

خارج شدن 15 هزار هکتار اراضی شالی‌کاری گیلان از طرح هادی

asdasd
کد خبر : ۳۹۵۸۸۹

15 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی که در گذشته جزو طرح‌های هادی روستایی در نظر گرفته شده بود و به صورت مسکونی و غیرنیاز محسوب می‌شد و احتمال تغییرکاربری آنها وجود داشت از طرح‌های هادی خارج شدند.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا شعبان‌نژاد صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان گفت: تجهیز و نوسازی اراضی‌شکل‌هندسی‌ویژه‌ای به زمین‌هامی‌دهد و مکانیزاسیون به‌ راحتی انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه بازنگری در طرح‌های هادی استان با جدیت در حال انجام است، بیان داشت: اراضی خارج شده از طرح‌ هادی به بخش کشاورزی برگردانده شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری از تغییر کاربری اراضی‌جلوگیری می‌کند، خاطرنشان‌کرد: موضوع مذکور با همکاری تنگاتنگ با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان آغاز شده است.

وی به رشد 26.5 درصد طرح‌های هادی روستایی در سال 94 در گیلان اشاره کرد و افزود: 15 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی که در گذشته جزو طرح‌های هادی روستایی در نظر گرفته شده بود و به صورت مسکونی و غیرنیاز محسوب می‌شد و احتمال تغییرکاربری آنها وجود داشت از طرح‌های هادی خارج شدند.

شعبان‌نژاد، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی را از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی گیلان خواند و بیان کرد: رشد خوبی در کاهش ضایعات کشاورزی در استان داریم.

وی به اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور در گیلان به صورت صددرصدی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به گیلان مصوب شد سالانه 10 هزار هکتار از شالیزارهای استان تجهیز و نوسازی شود.

شعبان‌نژاد متذکر شد: سال گذشته 22 هزار نفر کشاورز به مسؤولان جهاد کشاورزی گیلان اعتماد کردند و شالیزارهای خود را برای تجهیز و نوسازی در اختیار ما گذاشتند.

وی با بیان اینکه 9 هزار و 750 هکتار از اراضی شالیزاری گیلان سال گذشته تجهیز و نوسازی شده است، اظهار کرد: طرح مذکور در 120 روستا در قالب 70 پروژه با مشارکت 70 پیمانکار، هشت گروه مشاوران و یک‌هزار و 500 نفر کارشناس انجام شده است.

شعبان‌نژاد، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری را سبب کاهش سختی کار خواند و یادآور شد: امر مذکور 50 درصد از هزینه‌های کشاورزی را کاهش می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، زمان اجرای پروژه تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری استان را از مهرماه سال 94 عنوان کرد و افزود: 15 بهمن ماه سال گذشته به دلیل وجود مشکلاتی طرح مذکور در گیلان آغاز شد و توانستیم شالیزارهای مورد نظر را به‌موقع آب‌تخت شده تحویل کشاورزان دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز