خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی املش خبر داد:

افزایش برداشت عسل در املش

مدیر جهاد کشاورزی املش گفت:تعداد زنبورداران املشی از 275 نفر پارسال به 291 نفر در سال جاری و همچنین تعداد کلنی زنبور عسل در این شهرستان از 13 هزار کلنی پارسال به 13 هزار و 918 کلنی در سال جاری و میانگین بهاء هرکیلو عسل در شهرستان املش از 350 هزار ریال پارسال به 450 هزار ریال افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از املش، مسعود امیربنده‌ای امروز در جلسه جهاد کشاورزی این شهرستان بیان کرد: در دو ماه گذشته 291 زنبوردار املشی در مرحله اول برداشت عسل از 13 هزار و 918 کلنی زنبور عسل 55 هزار و 672 کیلوگرم عسل به ارزش 25 میلیارد ریال برداشت کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی املش تولید این میزان عسل در شهرستان املش را پنجاه درصد کمتر از سال گذشته عنوان کرد و گفت: علت کاهش تولید عسل در املش بارش باران مداوم و هوای مه آلود و توأم با افت دما در بسیاری از مناطق در سال جاری به ویژه فصل گل دهی درختان و گیاهان است.

امیر بنده‌ای اظهار کرد: زنبورداران املشی در سال گذشته از 13 هزار کلنی زنبور 104 هزار کیلوگرم عسل به ارزش 41 میلیارد ریال برداشت و به بازار مصرف در این شهرستان و سایر شهرهای گیلان و کشور عرضه کردند.

مدیر جهاد کشاورزی املش تصریح کرد:پیش بینی می‌شود با مساعد شدن شرایط جوی در هفته های آینده،در مرحله دوم برداشت عسل در اواخر ماه جاری و ماه بعد بخشی از این کاهش میزان تولید عسل در شهرستان املش جبران شود.

وی با اشاره و تأئید نگرانی بعضی از زنبورداران املشی نسبت به ورود بعضی از زنبورداران کوچنده غرب گیلان و استان اردبیل به این شهرستان بیان کرد: با هریک از زنبورداران کوچنده به این شهرستان که بدون هماهنگی و دریافت مجوز اقدام به کوچ کنند و یا این که مقررات و ضوابط را رعایت نکنند، برخورد می شود.

مدیر جهاد کشاورزی املش خاطرنشان کرد: تعداد زنبورداران املشی از 275 نفر پارسال به 291 نفر در سال جاری و همچنین تعداد کلنی زنبور عسل در این شهرستان از 13 هزار کلنی پارسال به 13 هزار و 918 کلنی در سال جاری و میانگین بهاء هر کیلو عسل در شهرستان املش از 350 هزار ریال پارسال به 450 هزار ریال افزایش یافته است.

کد خبر : ۳۹۶۳۲۸