خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گیلان:

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی راهکار افزایش جلب اعتماد عمومی است

رئیس کل دادگستری استان گیلان کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی را یکی از راهکارهای افزایش جلب اعتماد و رضایت عمومی در جامعه اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد سیاوش‌پور نشست شورای برنامه‌ریزی دادگستری کل استان گیلان، افزود: دست اندرکاران دستگاه قضایی استان از جمله روسا دادگستری‌ها، دادستان‌ها، قضات و همه افرادی که به نوعی با دستگاه قضایی در ارتباط هستند مثل کانون وکلا و کارشناسان در تقویت اعتماد عمومی جامعه تلاش می‌کنند.

سیاوش‌پور با تاکید بر برخورد جدی با افراد سودجو و شیادی که با نام قضات شریف و کارکنان خدوم دادگستری  استان از افراد جامعه سوءاستفاده می‌کنند، اظهار کرد: نهادهای حفاظتی و نظارتی استان در راستای صیانت از  حیثیت دستگاه قضایی  در شناسایی و  برخورد با این‌گونه افراد همچون گذشته  با جدیت کامل اقدام خواهند کرد.

وی با تقدیر از زحمات و تلاشهای  وکلا در پیشبرد رسیدگی به پرونده های قضایی اظهار داشت: کانون وکلا جا دارد با  استفاده از تجارب نهادهای نظارتی از جمله نهادها نظارتی دادگستری کل استان، نظارت دقیق‌تری  بر عملکرد مجموعه ی خود داشته باشد.

رئیس  شورای قضایی استان گیلان، از معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری درخواست کرد با پدیده گاو بازی در تعدادی از روستاهای استان به شدت برخورد کند.

این مقام ارشد قضایی در پایان با بیان اهمیت و  جایگاه قرآن در زندگی انسان خاطرنشان کرد: در همه دادگستری‌های استان تلاوت صبحگاهی کلام الهی به جهت پاکسازی معنوی قلب و روح  مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر : ۳۹۶۷۱۹