خبرگزاری کار ایران

سید کاظم دلخوش در گفت‌وگو با ایلنا:

سیاست مثلت آمریکا، انگلیس و اسرائیل همیشه بر مبنای استثمار است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سیاست دولت آمریکا و مثلت آمریکا، اسرائیل و انگلیس در طول تاریخ همیشه بر مبنای استثمار است.

سید کاظم دلخوش، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رشت با تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران و مخصوصاٌ دست اندرکاران خبرگزاری ایلنا در گیلان در مورد برجام و تحریم‌های ضالمانه دشمنان ایران گفت: رهبری نظام براساس اصل 110 قانون اساسی در این زمینه اختیار دارد و از اختیارات خود استفاده می‌کند و در این باره نیز ما تابع رهبری در همه سیاست‎های نظام هستیم.

وی افزود: میثاق ملی همه ما قانون اساسی است و قانون اساسی هم طبق اصل 110 یکسری از اختیارات را به رهبری انقلاب داده است و در این راستا ایشان بر برجام کنترل و نظارت کردند.

دلخوش بیان کرد: مسئله‌ای که همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و ما نیز به آن اعتقاد و باور داریم این است که سابقه تاریخی دشمنی‌های آمریکا با مردم ایران هیچگاه از ذهن ملت بیرون نخواهد رفت و هر زمان ایران در برابر آمریکا یک قدم عقب نشست استکبار جهانی دو قدم رو به جلو حرکت کرد.

وی با اشاره تسخیر سفارت آمریکا و لانه جاسوسی گفت: آمریکا متعهد شد در قبال آزادی اسرا کل بدهی‌های خود به ایران را پرداخت کند، در صورتی که ایران اسرا را آزاد کرده اما آمریکا به تعهد خود عمل نکرد.

دلخوش افزود: سیاست دولت آمریکا و مثلت آمریکا، اسرائیل و انگلیس در طول تاریخ همیشه بر مبنای استثمار و استکبار بوده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: ایران با داشتن رهبری مقتدر و هماهنگی قوا و اتحاد در تمامی بخش‎های نظام تحت هدایت ولی امر مسلمین زیر بار زور نخواهد رفت.

وی با اشاره به دولت عربستان با 25 میلیون جمعیت و حجم عظیم تولید نفت افزود: در اطراف و مکه و حرم خدا  فقر و بدبختی بیداد کرده و مردم در چادر زندگی می‌کنند، در حالی که پول بشکه‌های نفت آنها به آمریکا رفته و برای حفظ حکومت خود، ارازل و اوباشی مانند داعش و تکفیری‌ها را حمایت و  پرورش می‌دهند.

دلخوش بیان کرد: دشمنان انقلاب جهت اهداف خصمانه خود و جلوگیری از صدور انقلاب امام در حال سرکوبی مسلمانان در منطقه خاورمیانه هستند.

کد خبر : ۳۹۷۷۵۱